صعود بهای نفت/ طلا گران شد

کاهش سطح تولید نفت عربستان سعودی منجر به افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک درباره کاهش سطح تولید عربستان سعودی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 26 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 72 دلار و 87 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 32 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 67 دلار و 52 سنت در هر بشکه معامله شد.

در ماه ژوئیه، عربستان سعودی اعلام کرد روزانه 200 هزار بشکه از سطح تولید خود را کاسته و تعداد کل آنها را به روزانه 10.288 میلیون بشکه رسانده است. گزارش ماهانه اوپک که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد نیز کاهش سطح تولید نفت عربستان سعودی را تأیید کرد.

در گزارش اوپک آمده است انتظار می رود تقاضای جهانی نفت در سال 2019 با 1.43 میلیون بشکه افزایش در روز همراه باشد. این درحالی است که در سال 2018، سطح تقاضا روزانه 1.64 میلیون بشکه بود. سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک اعلام کرد کاهش تقاضا در سال 2019 در پی کاهش رشد اقتصادی در نتیجه جنگ تجاری میان آمریکا و چین رخ داده است. در چند ماه اخیر تنش‌ها میان واشنگتن و پکن به دنبال اعمال تعرفه های وارداتی دو کشور بر روی محصولات یکدیگر تشدید شده و این مسئله نگرانی کارشناسان اقتصادی را به دنبال داشته است.

بهای طلا هم امروز (سه شنبه) در پی کاهش ارزش دلار آمریکا، روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1195.77 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود. ارزش دلار آمریکا در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسید.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز چهاردهم ماه اوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار