صعود قیمت نفت/ طلا گران شد

نگرانی‌ها در خصوص کاهش ذخایر نفتی در جهان باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

صعود قیمت نفت/ طلا گران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از کاهش ذخایر نفتی در جهان و در پی اعتصاب کارکنان حوزه نفت نروژ، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 32 سنت افزایش (معادل 0.4 درصد) به 78 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 17 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 74 دلار و 2 سنت در هر بشکه معامله شد.

صدها نفر از کارگران حوزه نفت نروژ قرار است امروز (سه شنبه) در اعتراض به رد شدن درخواست افزایش حقوق آنها، اعتصاب کنند. این اقدام آنها ممکن است بر سطح تولید نفت یکی از میدان های نفتی نروژ اثر بگذارد.

پیش از این هم آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد سطح صادرات نفت ایران -پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان- را تا ماه نوامبر به صفر برساند. اقدامی که دیگر کشورها را مجبور به افزایش سطح تولید می کند. عربستان سعودی و روسیه ماه گذشته میلادی موافقت کردند که سطح تولید نفت خود را افزایش دهند.

علاوه بر آن، سطح تولید نفت لیبی هم از 1.28 میلیون بشکه در روز در ماه فوریه سال جاری میلادی به روزانه 527 هزار بشکه کاهش یافته است. در کانادا هم اختلال در یکی از تأسیسات نفتی باعث کاهش سطح تولید این کشور شده است.

بهای طلا هم پس از آنکه روز گذشته به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید، امروز (سه شنبه) در پی بلاتکلیفی سیاسی در خصوص برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، باز هم روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1258.12 دلار رسید.

روز گذشته دیوید دیویس، وزیر امور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) و «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه این کشور در اعتراض به سیاست های دولت ترزا می، نخست وزیر این کشور از سمت های خود کناره گیری کردند؛ زیرا نخست وزیر انگلیس از دستیابی به توافقی خبر داد که بر اساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا، رابطه تجاری نزدیکی با این اتحادیه داشته باشد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز دهم ماه ژوئیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار