افزایش بهای نفت/ طلا گران شد

در پی کاهش سطح تولید نفت عربستان سعودی در ماه ژوئیه، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت/ طلا گران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تولیدات نفتی عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی با وجود تعهد این کشور مبنی بر افزایش سطح تولید، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) افزایش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 21 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد) به 73 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 19 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 68 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین بار در سه هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را کاهش دادند. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد در هفته منتهی به 3 اوت شرکت های آمریکایی با کاهش 2 سکو، تعداد سکوهای حفاری خود را به 859 مورد رساندند.

دو منبع آگاه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز جمعه اعلام کردند که عربستان سعودی در ماه ژوئیه حدود 10.29 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است که این حدود 200 هزار بشکه در روز از ماه گذشته آن کمتر است. تولید نفت عربستان در حالی کاهش یافته است که این کشور پیشتر به همراه روسیه متعهد شده بود که از ماه ژوئیه نفت بیشتری تولید کند.

روسیه، عربستان سعودی و آمریکا در حال حاضر هر کدام بین 10 تا 11 میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می کنند که این تقریبا یک سوم از تقاضای نفت جهان را فراهم می کند.

از سرگرفته شدن حرکت تانکرها از تنگه باب المندب هم بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. عربستان سعودی از 25 ژوئیه سال جاری میلادی به دنبال هدف قرار گرفتن دو تانکر نفتی در کمتر از 24 ساعت، تنگه باب المندب را تا اطلاع ثانوی بسته اعلام کرد.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1214.76 دلار رسید. بهای طلا در معاملات پیشین به پایین ترین سطح از مارس 2017 رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار