افزایش بهای نفت/ طلا ارزان شد

قیمت نفت امروز با افزایش و بهای طلا با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود و نفت شاخص آمریکا پس از 4 هفته کاهش، امروز روندی صعودی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 13 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، به 74 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت شاخص بین المللی در هفته گذشته هم با 1.7 درصد افزایش همراه بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 31 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 69 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در روز جمعه با 1.3 درصد کاهش همراه بود.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با بیشترین رشد در مقایسه با 4 سال اخیر همراه بوده است؛ اما احتمال وقوع جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن همواره کارشناسان را نگران کرده است.

یک کارشناس حوزه نفت در این خصوص گفت: نگرانی ها درباره وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین همواره بر قیمت طلای سیاه اثرگذار بوده است. همچنین تعلیق حرکت کشتی ها در تنگه باب المندب از سوی عربستان هم بر این قیمت نفت تأثیر گذاشته است.

عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی انتقال محموله های نفتی از طریق تنگه باب المندب را متوقف می کند. عربستان در پی هدف قرار گرفتن دو تانکر خود در کمتر از 24 ساعت در سواحل غربی یمن، این تصمیم را اتخاذ کرد.

داده های منتشر شده در روز جمعه هم نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 27 ژوئیه سه سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی و انتشار داده های اقتصادی در هفته جاری، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1219.70 دلار رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار