افزایش بهای نفت/ طلا گران شد

نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث افزایش قیمت نفت شد.

افزایش بهای نفت/ طلا گران شدبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت پس از آنکه در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در 4 سال گذشته رسید، امروز (سه شنبه) هم اندکی افزایش یافت. از جمله علل افزایش بهای نفت نزدیک شدن به زمان اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران از ماه آینده میلادی است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 4 سنت افزایش به، 85 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به 85 دلار و 45 سنت در هر بشکه رسید که از نوامبر سال 2014 در بالاترین سطح قرار داشت.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 75 دلار و 54 سنت در هر بشکه معامله شد.

بازار نفت به دلیل نزدیک شدن به زمان اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران تحت فشار قرار گرفته است؛ کشوری که در سال جاری میلادی در بیشترین حالت حدود 3 درصد از کل مصرف جهانی روزانه 100 میلیون بشکه ای نفت را تأمین کرده است.

تحریم های آمریکا علیه حوزه نفت ایران قرار است از 4 نوامبر سال جاری میلادی آغاز شود. گزارشها حاکی از آن است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که ایران هم یکی از اعضای آن است، قصد دارد با افزایش تولید نفت، نبود نفت ایران را جبران کند.

بهای طلا هم پس از آنکه در معاملات روز گذشته با کاهش همراه بود، امروز (سه شنبه) افزایش یافت. توافق آمریکا و کانادا برای اصلاح پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) باعث کاهش قیمت نفت در معاملات روز گذشته شد. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1190.81 دلار رسید.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار