همزمان با سراسر کشور، دانش آموزان استان کردستان در بیست و یکمین دوره انتخابات شور‌های دانش آموزی شرکت و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صبح امروز آیین نمادین بیست و یکمین انتخابات شورا‌های دانش آموزی با حضور مسوولین در دبیرستان دخترانه نامدارمرادی سنندج  برگزار شد.

سیدفواد حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: انتخابات شورا‌های دانش آموزی مظهر مشارکت جویی و مشارکت خواهی دانش آموزان و تمرین مشارکت سیاسی و آموزش شهروندی است.

وی با بیان اینکه متولیان، عوامل اجرایی، هیات بازرسی و ناظرین این انتخابات از خود دانش آموزان می‌باشد؛ افزود: دانش آموزان با شرکت در این برنامه در تعیین سرنوشت خود نقش آفرینی می‌کنند.

حسینی از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در ۴۲۰ حوزه ناحیه یک سنندج خبر داد و گفت: به تناسب جمعیت مدارس، شورا‌های دانش آموزی با تعداد ۵ تا ۱۱ نفر تشکیل خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: هدف از برگزاری انتخابات شورا‌های دانش آموزی، مشارکت پذیری و تعهد دانش آموز به مسائل اجتماعی، تمرین و آماده کردن دانش آموز برای ورود به جامعه است.

وی در پایان حضور ۴ نفر از دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی را افتخاری برای آموزش و پرورش کردستان دانست و گفت: بدون مشارکت، جامعه ساخته نخواهد شد.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم پس از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیست و یکمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان آموزشگاه، با حضور مسئولین به صورت نمادین انتخابات با حضور دانش آموزان برگزار و دانش آموزان آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای ریختند تا نمایندگان خود را انتخاب نمایند.

انتهای پیام/م

دانش آموزان استان کردستان در بیست و یکمین دوره انتخابات شور‌های دانش آموزی شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.