به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان صبح امروز در آیین نمادین بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان که در دبیرستان دخترانه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد؛ از مشارکت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال همزمان با سراسر کشور، انتخابات شوراهای دانش آموزی در هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی برگزار و قریب به ۱۲ هزار دانش آموز به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا انتخاب میشوند.
نریمانی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۷۶۰ شورا در سطح استان تشکیل شده بود؛ گفت: ۳۰ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش آموزان داوطلب عضویت در شورای دانش آموزی شدند که در نهایت ۱۰ هزار و ۱۸۵ نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت اجتماعی دانش آموزان و آموزش مهارتهای اساسی زندگی تاکیده شده است؛ تصریح کرد: مدرسه باید مدرسه زندگی باشد و دانش آموز با مهارتهای اساسی زندگی آشنا شود تا بتواند در آینده در اجتماعات برزگتر به عنوان عضوی از جامعه مسئولیت پذیر، مشارکت جو و مشارکت پذیر باشد و بتواند مسئولیتهایی را که به او واگذار میشود پذیرا و به نحو احسن انجام دهد.
وی با اشاره به ماده ۱۸ آئین نامه اجرایی مدارس گفت: بر اساس این ماده شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان اصلی مدرسه بوده و در تصمیم گیریهای آموزشگاه نقش مهمی را ایفا میکند.
نریمانی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی تمرین مهارتهای اجتماعی و زندگی است؛ از مدیران مدارس خواست با توجه به جایگاه قانونی که برای شوراهای دانش آموزی تعریف شده است؛ از این ظرفیت به نحو احسن استفاده نموده و با بهره گیری از مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها در اداره امور مدارس از توانمندی دانش آموزان استفاده شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر مهارت آموزی همراه با آموزشهای علمی، گفت: آموزش مهارتهای زندگی یکی از اولویتهای مهم نظام تعلیم و تربیت است که باید به صورت جدی به آن توجه شود تا دانش آموزانی در طراز تعلیم و تربیت نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند.
وی در ادامه به اهداف برگزاری شوراهای دانش آموزی نیز اشاره کرد و تربیت اجتماعی و تکریم شخصیت دانش آموزان، ایجاد ارتباط صمیمانه بین دانش آموزان، تقویت روحیه مشارکت جویی و مشارکت پذیری، تقویت روحیه مسئولیت پذیری را از جمله این اهداف برشمرد.
انتهای پیام/م