روز شنبه صدها هزار نفر از مردم لندن در اعتراض به عدم تعیین تکلیف نهایی برکسیت و در دفاع از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، روز شنبه صدها هزار نفر از مردم لندن در دفاع از برگزاری مجدد همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) در مرکز این شهر تجمع کردند.

بنا به گفته سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی بیش از 700 هزار نفر از مردم لندن و شمار زیادی از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی و فرهنگی از جناحهای مختلف در این تجمع حضور داشتند. همه برای تعیین تکلیف نهایی برکسیت خواستار همه‌پرسی مجدد و رأی مردم در این‌باره شدند.

تظاهرات صدها هزار نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در قلب لندن+تصاویر

به نوشته ایندیپندنت، این تجمع بزرگترین تجمع اعتراضی در انگلیس، پس از تجمع اعتراضی علیه جنگ عراق در سال 2003 است.

مردم انگلیس سال 2016 با شرکت در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند و دولت این کشور باید تا ماه مارس 2019 نحوه خروج از این اتحادیه را مشخص کند.

تظاهرات صدها هزار نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در قلب لندن+تصاویر

طبق برنامه برکسیت، انگلیس باید تا ماه مارس 2019 یعنی 6 ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود، اما طرفهای درگیر هنوز بر سر چگونگی خروج از این اتحادیه  به توافق نرسیده‌‍‌اند. در صورت عدم توافق تا ماه مارس، یا باید «ترزا مِی» و دولت محافظه‌کار انگلیس استعفا دهند و یا اینکه تصمیم بر همه‌پرسی جدید بر سر برکسیت گرفته شود.

تظاهرات صدها هزار نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در قلب لندن+تصاویر

ترزا مِی» و هواداران «برکسیت نرم» خواستار حفظ برخی از پیوند‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس هستند و «بوریس جانسون»، وزیر  خارجه سابق انگلیس، «دیوید دیویس»، و مدافعان «برکسیت سخت» بر قطع کامل روابط با اتحادیه اروپا تأکید می‌کنند.

ماه گذشته «بوریس جانسون» وزیر خارجه، «دیوید دیویس»، وزیر امور برکسیت و «استیو بیکر»، معاون «دیویس» در اعتراض به طرح «ترزا می» از دولت انگلیس استعفا کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، همه پرسی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار