در حالی که کمتر از 10 روز به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است، جریان سیاسی «مجمع بزرگ وحدت ملی» در کابل اعلام موجودیت کرد.

«مجمع بزرگ وحدت ملی» اعلام موجودیت کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که کمتر از 10 روز به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است، جریان سیاسی «مجمع بزرگ وحدت ملی» در کابل اعلام موجودیت کرد.

در این جریان سیاسی، حزب‌‍ اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، حزب محاذ ملی، حزب افغان ملت، حزب مشارکت ملی، حزب نهضت همبستگی افغانستان، شورای انسجام جمعیت اسلامی و شماری دیگر از حزب‌های سیاسی و نهادها عضویت دارند.

حکمتیار که یک عضو برجسته این مجمع به حساب می‌آید، در مراسم معرفی این مجمع، طرحی را برای رسیدن به صلح  پیشنهاد کرد.

آتش‎بس میان طرف‌های درگیر، از سرگیری گفتگوهای بی قید و شرط، توافق طرف‌ها روی ایجاد یک حکومت موقت و در نظر گرفتن تقسیم اوقات برای بیرون شدن نیروهای خارجی از کشور بخش‌هایی از این طرح هستند.

رهبر حزب اسلامی، دولت را در کار فراهم سازی زمینۀ گفگوهای صلح با مخالفان مسلح ناکام می‌داند و می‌افزاید که روزانه ده‌ها انسان در افغانستان قربانی جنگ‌ها می‌شوند.

سید اسحاق گیلانی، رهبر حزب نهضت همبستگی افغانستان نیز که در این نشست حضور داشت گفت: برویم به سوی یک حکومتی که همه مخلفان سیاسی و نظامی افغانستان خودشان را در آن ببینند و بگویند که در این سرنوشت ما هم شامل هستیم و سرنوشت کشور را من می توانم تعیین کنم.

شرکت کنندگان دیگر این نشست، وحدت و همدلی میان شهروندان این کشور را یگانه راه رسیدن به ثبات دائمی در افغانستان خواندند.

عبدالودود ثابت، عضو شورای انسجام جمعیت اسلامی در این باره افزود: بدون داشتن وحدت واقعی در کشور و میان مردم افغانستان ما به این مشکلات پیروز نمی‌شویم. این مشکلات ویروسی است که ما را به نابودی می‌کشاند.

نگرانی درباره احتمال تقلب در انتخابات، از موضوعات مورد بحث دیگر اعضای این مجمع بود.

نگرانی درباره احتمال تقلب در انتخابات در حالی مطرح می‌شود که قرار است تا 9 روز دیگر انتخابات مجلس در این کشور برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.