رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد این کشور و کره شمالی درباره احتمال دیدار سران دو طرف در روسیه گفتگو می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه (سنای روسیه)، روز جمعه در سئول اعلام کرد روسیه و کره شمالی درباره احتمال دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از روسیه گفتگو می‌کنند.

او این خبر را پیش از دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در گفتگوی کوتاهش با چونگ اویی-یونگ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور کره جنوبی، اعلام کرد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به کره شمالی رفت و در آنجا با کیم جونگ اون دیدار کرد. او نهم سپتامبر به مناسبت سالگرد تأسیس کره شمالی به پیونگ‌یانگ رفته بود.

ماتوینکو افزود دو کشور جزئیات دیدار سفر کیم جونگ اون به روسیه را تدوین می‌کنند.

رئیس شورای فدراسیون روسیه کره شمالی موضوع مهم گفتگوی ماتوی‌ینکو و رئیس جمهور کره جنوبی بود. مون جائه این در این گفتگو با رئیس شورای فدراسیون روسیه از حمایت روسیه از تلاش‌های سئول با هدف تحقق خلع سلاح مسالمت‌آمیز شبه‌جزیره کره قدردانی کرد.

او همچنین گفت روسیه شریک بسیار مهمی در روند صلح در شبه جزیره کره است.

والنتینا ماتوینکو نیز بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای مسالمت‌آمیز شبه جزیره کره تأکید کرد و گفت: کره شمالی نمی‌تواند به طور یک‌طرفه خود را خلع سلاح کند و جامعه بین‌الملل باید تدابیر مناسب را در ازای این خلع سلاح هسته‌ای اتخاذ کند.

وی سومین نشست رهبران دو کره را که ماه گذشته برگزار شد، موفقیتی بزرگ توصیف کرد و گفت روسیه معتقد است مسئله هسته‌ای باید از طریق گفتگو و دیپلماسی حل و فصل شود و برای پیشبرد صلح باید صبور بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار