کره جنوبی و کره شمالی روز جمعه جشن سالروز نشست سران دو کشور در سال ۲۰۰۷ را در پیونگ‌یانگ برگزار کردند.

برگزاری جشن دو کره در سالروز نشست سران دو کشور در سال ۲۰۰۷به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در شرایطی که روابط نزدیک در شبه‌جزیره کره برقرار است، کره جنوبی و کره شمالی جمعه با برپایی جشن سالروز نشست سران دو کشور در سال 2007، نخستین رویداد مشترک خود را در پیونگ‌یانگ برگزار کردند.

حدود ۱۶۰ نفر از مقامات دولتی، سیاسی، مدنی و نیز رهبران مذهبی از کره جنوبی در جشنی که در کاخ فرهنگ مردم در پایتخت کره شمالی برگزار شد، شرکت کردند.

این مراسم برای برگزاری جشن یازدهمین سالروز نشست رو مو هیون، رئیس جمهور وقت کره جنوبی، و کیم جونگ-ایل، رهبر وقت کره شمالی، در پیونگ‌یانگ برگزار شد.

در این نشست سران دو کره بیانیه «۴ اکتبر» را تصویب کردند. این بیانیه بر همکاری میان دو کره برای برقراری اعتماد دو جانبه، کاهش تنش‌ها و تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کره تأکید دارد.

افراد شرکت کننده در این جشن خواستار اجرا و وفاداری به توافقنامه‌هایی شدند که رهبران آن‌ها در سال دو هزار و هفت امضا کرده بودند.  شخصیت‌های شرکت‌کننده در این جشن همچنین تلاش برای ساختن شبه جزیره‌ای بدون سلاح و تهدیدات هسته‌ای را خواستار شدند و بر همکاری برای توسعه تبادلات فرامرزی تأکید کردند.

از کره شمالی مقاماتی در سطوح عالی این کشور از جمله کیم یون گنام، رئیس تشریفاتی دولت، و ری سون گیون، رئیس کمیته وحدت صلح‌آمیز، در این جشن شرکت کردند.

جشن مشترک دو کره در حالی برگزار شد که مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ماه گذشته برای سومین بار در پیونگ‌یانگ با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار قرار شد سالروز نشست سران دو کره در سال ۲۰۰۷ که رویدادی مهم و قابل توجه است، جشن گرفته شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار