پس از توقف انتقال محموله تسلیحاتی اسپانیا به عربستان به دلیل نقش آن در جنگ یمن این کشور اعلام کرد با عربستان بر سر فروش ۴۰۰ بمب هدایت شونده لیرزی­ مذاکره خواهد کرد.

وزیر دفاع اسپانیا: درباره فروش بمب به عربستان مذاکره می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تایید توقف انتقال محموله تسلیحاتی اسپانیا به عربستان به دلیل نقش آن در جنگ یمن، اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد با عربستان بر سر فروش ۴۰۰ بمب هدایت شونده لیرزی­ مذاکره خواهد کرد.

مارگاریتا رابلز، وزیر دفاع اسپانیا در مجلس سنای این کشور گفت، تصمیمات طبق یک چارچوب دوجانبه بین دو کشور که شریک هستند و توافقی را به امضا رسانده اند، اتخاذ خواهد شد و این موضوع به صورت دوستانه حل و فصل می‌شود.

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرده بود این کشور فروش بمب‌های خود را به دلیل نگرانی از استفاده آن‌ها در جنگ در یمن متوقف کرده است.

همچنین روز دوشنبه رابلز اعلام کرد توافق صورت گرفته تحت بررسی مجدد است و دولت اسپانیا به منشور حقوق بشر سازمان ملل احترام خواهد گذاشت.

ماه گذشته نیز وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرده بود این کشور هیچگاه تسلیحاتی را به فروش نمی‌رساند که احتمال استفاده آن علیه غیرنظامیان وجود داشته باشد و در همین راستا کشتار غیرنظامیان در یمن را نیز محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

احتمال توقف فروش بمب‌های هدایت شونده لیرزی اسپانیا­ به عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار