وزارت خارجه آمریکا از سفر هیأت نمایندگی این کشور به خاورمیانه برای بحث درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع در ادلب سوریه خبر داد.

آمریکا نمایندگانش را برای بحث درباره سوریه راهی خاورمیانه کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نشنال، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیمز جفری، نماینده این کشور در امور سوریه در راس هیأت نمایندگی آمریکا از 1 تا 4 سپتامبر به ترکیه، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند تا به بحث درباره موضوعات مطرح شده از سوی روسیه درباره تحرکات نظامی تروریست‌ها و استفاده آنان از سلاح‌های شیمیایی در سوریه بپردازد.

در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، آمده است: «در طول سفر هیأت نمایندگی آمریکا، جفری به اتهامات مطرح شده از سوی روسیه درباره برنامه‌های جهانی برای حمله شیمیایی به سوریه خواهد پرداخت.»

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «هئیت نمایندگی آمریکا همچنین بر این موضوع تاکید خواهد کرد که واشنگتن به هرگونه حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه پاسخ خواهد داد. جفری و هیأت همراه او به همتایان ترک و اردنی خود یادآور خواهند شد که آمریکا معتقد است حمله نظامی به ادلب بحران در سوریه را تشدید خواهد کرد.»

مقامات روسیه پیشتر اعلام کردند آنها شواهدی در اختیار دارند که نشان می‌دهد تروریست‌ها در ادلب در حال آماده شدن برای انجام حمله شیمیایی هستند، تا از این طریق بتوانند مداخله نظامی آمریکا و متحدانش  به این کشور را آغاز کنند. در همین راستا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد سرگئی لاوروف، همتای روس خود را برای حمایت از سوریه مورد انتقاد قرار داد. 

گزینه‌های پیش روی آمریکا در سوریه محدود خواهد بود اما یک مقام آمریکایی روز گذشته به روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: در حال حاضر کار ما این است که تا زمانی که به آنچه می‌خواهیم ( در سوریه) دست نیافته‌ایم، به ایجاد باتلاقی برای روس‌ها و دولت سوریه کمک کنیم. این رویکرد دربرگیرنده این خواهد بود که به سه متحد کلیدی آمریکا در مرزهای سوریه یعنی اسرائیل، ترکیه و اردن اطمینان دوباره دهیم که آمریکا همچنان به مداخله خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار