وزارت خارجه سوریه با تأکید بر وظیفه دولت این کشور در مبارزه با تروریسم، تهدید‌های غرب علیه دمشق را صرفا جهت حمایت از گروه‌های تروریستی عنوان کرد.

دمشق: مسئول مبارزه با تروریسم در ادلب هستیم/ تهدید غربی‌ها در حمایت از تروریست‌هاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا،  وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دولت این کشور مبارزه با تروریسم به ویژه داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی را مسئولیت اصلی خود می‌داند که همراه هم‌پیمانان و نیرو‌های هم‌پیمان ارتش خود آن را انجام می‌دهد. دمشق تأکید کرد این مأموریت سوریه در چارچوب اجرای دقیق و عملی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت ارتش و نیرو‌های هم‌پیمانش ثابت کردند دستاورد‌هایی که در جنگ علیه تروریسم به دست آوردند باعث شد به ندای میلیون‌ها سوری که خواستار نجات از دست داعش و حامیان این گروه بودند، پاسخ داده شود.

دمشق تصریح کرد تهدید غربی‌ها از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه دولت سوریه، فقط تلاش علنی برای حمایت از ابزار‌های ارزان تروریستی این کشور‌ها و سرپوش نهادن بر شکست خود در تحقق اهداف پست سیاسی است که طی هفت سال و اندی همه امکانات و توانمندی خود را برای انجام آن به کار گرفتند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: «زمانی که حکومت سوریه به وظیفه خود عمل می‌کند، شهروندانش را از جنایات تروریست‌ها و همه کسانی که خواستار خیر برای سوریه نیستند حمایت خواهد کرد».

این مسئول دولت سوریه افزود دمشق فرصت را برای پاسخ به بیانیه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد مغتنم شمرده و تأکید دارد که گروه‌های تروریستی با حمایت و پوشش خبری کشور‌های غربی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و دبیرخانه سازمان ملل باید استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی را متوقف و تهدید برخی از این کشور‌ها برای حمله به سوریه را محکوم کند؛ تهدیدی که بر خلاف منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل است.

وزارت خارجه سوریه با تأکید بر اینکه هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد حملات رسانه‌ای را که نهاد‌های جاسوسی غرب برنامه‌ریزی کرده‌اند محکوم و تصریح کرد که این حملات بخش لاینفک طرح‌های غیراخلاقی است که هدفش تأثیر گذاشتن بر روحیه ملت سوریه و تشویق گروه‌های تروریستی برای تداوم جنگ علیه حکومت این کشور است.

بشار جعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل  نیز با انتقاد از سخنان گوترش درباره ادلب، این سخنان را نشانه حمایت از مواضع آمریکا، انگلیس و فرانسه دانست.

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل افزود: «ما از سخنان دبیرکل سازمان ملل بسیار متعجبیم، چون گوترش با این سخنان در واقع از مواضع کشور‌های غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) که در اظهارات اخیر به طور مستقیم کشور و دولت من را تهدید کرده اند، حمایت کرده است».

گفتنی است دبیرکل سازمان ملل روزگذشته از احتمال بروز فاجعه انسانی در استان ادلب سوریه ابراز نگرانی کرد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش درباره خطر شدید و فزاینده وقوع فاجعه انسانی در استان ادلب در صورت اجرای عملیات نظامی گسترده در این منطقه هشدار داده است.

این در حالی است که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته در یک نشست خبری اذعان کرد ده هزار تروریست جبهه النصره و القاعده در ادلب حضور دارند که باید آن‌ها را شکست داد. 

روسیه در روزهای اخیر درمورد حملات از پیش برنامه ریزی شده آمریکا به سوریه با بهانه استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی هشدار داده است.

در تاریخ 21 اوت، مقامات دولت های انگلیس، فرانسه و آمریکا اعلام کردند هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه را پاسخ خواهند داد. یک روز پس از این اعلامیه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد اگر دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کند آمریکا به شدت پاسخ خواهد داد.  

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) در نشست خبری خود اعلام کرد احتمال دارد طی ۲۴ ساعت آینده آمریکا و متحدانش به بهانه‌های واهی، عملیاتی نظامی را علیه مواضع دولت سوریه اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکای جنایتکار که دستش به خون هزاران هزار بیگناه آلوده است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
مرگ برامریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
مرگ برامریکای جنایتکار
آخرین اخبار