یک مقام ارشد دولت ژاپن اعلام کرد این کشور به دنبال گرفتن معافیت از آمریکا در زمینه تحریم‌ها علیه ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  ­پایگاه خبری اقتصادی "اس اند پی گلوبال" در گزارشی نوشت یک مقام ارشد ژاپنی گفته است کشورش به دنبال گرفتن معافیت تحریمی از آمریکا برای خرید نفت از ایران است.

در پایگاه اینترنتی "اس اند پی گلوبال" آمده است: یک مقام ارشد دولت ژاپن روز سه شنبه به "اس اند پی گلوبال" گفت: ژاپن به دنبال گرفتن معافیت از آمریکا در زمینه تحریم‌ها علیه ایران است و این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این کشور در حوزه امنیت انرژی و نیاز پالایشگاه‌های ژاپن به نفت ایران است.

ریو مینامی، مدیر کل بخش "منابع نفتی، گازی و مواد معدنی" وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه در مصاحبه با "اس اند پی گلوبال" گفت: اصل ما این است که قاطعانه معافیت بگیریم. 

زمانی که از او سوال شد آیا توکیو به دنبال گرفتن معافیت تا روز چهارم نوامبر است او در پاسخ گفت: هرچه زودتر این معافیت را بگیریم بهتر است. 

مینامی گفت: آمریکا از ما درخواست کرده است تا واردات نفت از ایران را تعلیق کنیم، اما ما ایران را یک کشور بسیار مهم برای تأمین امنیت انرژی ژاپن می‌دانیم. 

این مقام ژاپنی در ادامه گفت: توقف تمامی صادرات نفتی ایران منجر به از دست رفتن حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز از بازار عرضه نفت جهانی می‌شود که این میزان کمبود باعث افزایش چشمگیر بهای نفت می‌شود و این به نفع هیچ کس نیست.

او همچنین گفت: ژاپن به فکر ادامه واردات نفت خام از ایران است. ما قصد داریم این موضع را به آمریکا اعلام کنیم و می‌خواهیم آن‌ها ما را درک کنند. 

مینامی ضمن اشاره به کاهش واردات نفت از ایران طی سال‌های اخیر، افزود ژاپن باید از تحریم‌های آمریکا معاف شود.

اظهارات مینامی پس از آن مطرح می‌شود که تاکاشی تسوکیاکا، رئیس "انجمن نفت ژاپن" روز پنجشنبه گفت: پالایشگاه‌های ژاپنی از دولت خواسته اند از آمریکا در مورد تحریم‌های ایران معافیت بگیرد. آن‌ها امید دارند با این معافیت بتوانند به واردات نفت از ایران با حجم کنونی ادامه دهند.

مینامی گفت: بدون تردید شرکت‌های ژاپنی از ما درخواست کرده‌اند با آمریکا مذاکره کنیم. این مسئله دارای مؤلفه‌های سیاست امنیت انرژی است و بر کسب و کار‌های ژاپنی تأثیر می‌گذارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار