«سوزان رایس» ضمن انتقاد از نشست سران کره شمالی و آمریکا اعلام کرد این دیدار هیچ دستاوردی برای این کشور نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا—ضمن انتقاد از نشست هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی،  اعلام کرد دیدار سنگاپور هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشته و پیروزی بزرگی برای کره شمالی محسوب می شود.

رایس در مصاحبه با سی ان ان مدعی شد: کیم جونگ اون نسبت به پدر و پدربزرگش کمتر متعهد است. او با شرکت در این نشست، تعهد امنیتی آمریکا را به دست آورد. [اقدام کره شمالی] بسیار مبهم است.

مشاور امنیت ملی دولت اوباما در ادامه اظهار داشت آنچه کیم از شرکت در نشست سنگاپور به دست آورد، این بود که برای نخستین بار فرصتی برای حضور در سطح بین المللی مهیا شد تا در شرایطی خاص، خود را به عنوان قدرتی همانند رئیس جمهور آمریکا نشان دهد؛ اقدامی که پدر و پدر بزرگ کیم سال ها تلاش کردند ولی هرگز موفق به انجام آن نشدند.

وی اظهارات دونالد ترامپ در خصوص توقف رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را یک پیروزی بزرگ برای رهبر کره شمالی توصیف کرد .

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از تصمیم خود در مورد توقف رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی دفاع کرد. او گفت:  ترجیح می دهم این رزمایش متوقف شود؛ زیرا برای مذاکره و ادامه آن خوب نیست. من با این کار پول زیادی برای آمریکا ذخیره کردم که برای ما خوب است.

سه شنبه گذشته سران آمریکا و کره شمالی پس از دیدار 45 دقیقه ای، یک سند مشترک که اشاره‌ واضحی به جزئیات این سند و تعهدات طرفین نشده است، امضا کردند. دو طرف متعهد به ارائه تضمین‌های امنیتی و اقتصادی شدند. در این نشست، ترامپ و کیم جونگ اون به طور رسمی از یکدیگر برای دیدار از واشنگتن و پیونگ یانگ دعوت کردند.

رئیس جمهور آمریکا پس از این دیدار در یک پیام توئیتری نوشت: کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست.

انتهای پیام/

انتقاد سوزان رایس از نشست ترامپ و کیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار