گزارش‌ها حاکی است مقامات سئول و واشنگتن در روز‌های آینده، تعلیق مانورهای مشترک بزرگ در شبه‌جزیره کره را اعلام خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خبرگزاری یونهاپ روز یکشنبه گزارش داد انتظار می‌رود کره جنوبی و آمریکا در هفته جاری تعلیق مانورهای نظامی «بزرگ» را اعلام کنند.

این خبرگزاری کره‌ای به نقل از یک مقام دولتی که نامش فاش نشده است، گزارش داد به نظر می‌رسد تعلیق مانورهای نظامی، تنها منحصر به مانورهای بزرگ مشترک سئول و واشنگتن باشد و نه به آموزش‌های نظامی عادی.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اعلام پایان انجام مانورهای نظامی پس از نشست خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور مقامات سئول و واشنگتن را غافلگیر کرد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره اعلام کردند هیچ دستورالعملی برای پایان دادن به مانورهای نظامی دریافت نکرده اند. همچنین، مقامات کره جنوبی نیز در واکنش به این خبر اعلام کردند نخست باید مشخص شود ترامپ درباره کدام مانورهای نظامی صحبت کرده است.

با وجود این، ممکن است سئول نیز با تعلیق این مانورهای نظامی موافق باشد. مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، روز پنجشنبه گفت در صورتی که پیونگ یانگ در خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره صادقانه عمل کند، دولت او نیاز دارد در بحث فشار نظامی بر کره شمالی، انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

مون اعلام کرد کره جنوبی با دقت مسئله مانورهای نظامی مشترک با آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد. وی همچنین گفت از مقامات کره جنوبی درخواست کرده است با آمریکا درباره این مسئله همکاری کنند.

خبرگزاری یونهاپ نیز روز یکشنبه اعلام کرد در گفتگوهای نظامی میان دو کره که روز پنجشنبه برگزار شد، مقامات کره جنوبی از همتایان خود در کره شمالی درخواست کردند توپخانه‌های پیونگ‌یانگ 30 تا 40 کیلومتر از مرز نظامی دو کشور فاصله بگیرد. با این حال، وزارت دفاع کره جنوبی ارائه چنین درخواستی به کره شمالی را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار