نیروی هوایی تایوان اعلام کرد یک جنگنده اف-۱۶ امروز دوشنبه در نخستین روز رزمایش سالانه این کشور از صفحه رادار ناپدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی تایوان روز دوشنبه اعلام کرد در حال جستجو برای یافتن یک جنگنده اف-16 است که در ابتدای مانور سالانه این کشور مفقود شده است.

نیروی هوایی تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد این جنگنده تک سرنشین در ساعت 13:43 به وقت محلی و 34 دقیقه پس از برخاستن از زمین بر فراز منطقه‌ای کوهستانی در منطقه‌ای در شمال شرق این جزیره از صفحه رادار ناپدید شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است این نهاد در جستجو برای وو یک تینگ، خلبان این جنگنده، «تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.»

وو همچنین در سال 2013 دچار حادثه دیگری در یک جنگنده اف-16 شده بود. گفته می‌شود جنگنده وی در آن هنگام دچار نقص فنی شده و وی را ناچار به خروج اضطراری از آن کرده است. در آن حادثه، وو با چتر نجات به سلامت به زمین نشسته بود.

روز دوشنبه، این مانور نظامی 5 روزه با هدف تمرین برای خنثی کردن «حمله‌ای» از جانب چین آغاز شد. در این مانور نظامی، شبیخون احتمالی علیه سواحل این جزیره شبیه سازی می‌شود.

با این‌که تایوان حکومتی مستقل دارد، تاکنون هرگز استقلال خود را از سرزمین اصلی چین اعلام نکرده است. 

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد هدف اصلی انجام این مانور نظامی، مقابله با هر گونه حمله نظامی چین به این جزیره خودمختار است.

در حالی که روابط میان پکن و تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، به سردی گراییده است، چین در ماه‌های اخیر قدرت نظامی خود را در نزدیکی تایوان، به رخ کشیده است.

نیروهای چین در ماه آوریل در تنگه تایوان، آب‌راهی باریک که سرزمین اصلی چین را از جزیره تایوان جدا می‌کند، 5 مانور نظامی ترتیب دادند.

در ماه نوامبر، نیروی هوایی تایوان دستور موقت عدم پرواز را برای جنگنده‌های میراژ خود صادر کرد. این تصمیم پس از مفقود شدن یک خلبان نظامی این جنگنده‌های فرانسوی اتخاذ شد. تاکنون اثری از این جنگنده و یا خلبان آن مشاهده نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار