یک روز پس از اعلام قطع روابط بورکینا فاسو با تایوان، این کشور روابط رسمی دیپلماتیک خود با چین را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه و یک روز پس از آنکه بورکینا فاسو روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرد، چین و بورکینا فاسو به طور رسمی روابط دیپلماتیک را آغاز کردند. 

توافق ایجاد روابط دیپلماتیک در جمع خبرنگاران به امضای وانگ یی، وزیر خارجه چین، و آلفا بری، وزیر خارجه بورکینا فاسو، رسید.

اکنون برای تایوان تنها یک متحد آفریقایی (سوازیلند) باقی مانده است. همچنین، در حال حاضر تنها 18 کشور در کل جهان از متحدان تایوان به شمار می‌روند که بسیاری از آن‌ها، کشورهایی فقیر در آمریکای مرکزی و اقیانوسیه، مانند بلیز و نائورو هستند.

مسئله تایوان یکی از حساس‌ترین مناقشه‌های ارضی چین به شمار می‌رود.

تایوان چین را به اغوا کردن متحدان تایپه با وعده‌های کمک مالی متهم کرده است. این در حالی است که پکن این ادعا را رد و اعلام کرده است تایوان بخشی از خاک چین به شمار می‌رود و حقی برای ایجاد روابط دیپلماتیک با هیچ کشور دیگری را ندارد.

در پی انتخاب تسای اینگ ون به عنوان رئیس جمهور تایپه، نگرانی چین درباره احتمال استقلال رسمی این جزیره از سرزمین اصلی چین تشدید شده است. چین این استقلال احتمالی را خط قرمز خود توصیف کرده است. رئیس جمهور تایوان اعلام کرده است قصد دارد شرایط کنونی را حفظ کند؛ اما از امنیت و منافع تایوان نیز دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار