نیروی هوایی چین چند فروند بمب‌افکن خود را برای انجام رزمایش در جزایر دریای جنوبی این کشور مستقر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نیروی هوایی چین در بیانیه ای اعلام کرد که بمب افکن های خود را به منظور انجام رزمایش نظامی در دریای جنوبی این کشور مستقر کرده است.

در این بیانیه آمده است: یک واحد از نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین به تازگی چندین بمب افکن دو موتوره H-6K را برای انجام تمرین و رزمایش در جزایر جنوبی این کشور سازماندهی کرده است تا توانایی ما برای پوشش کل منطقه و انجام حملات در هر زمان ممکن و در هر مسیری تقویت شود. خلبان یکی از این بمب افکن ها تمرینات تهاجمی را بر روی اهداف مشخص انجام داده و حتی چندین عملیات فرود و برخواست در فرودگاه نزدیک این جزیره انجام داده است.

چین این رزمایش را آماده شدن «در غرب اقیانوس آرام و نبرد برای دریای جنوبی چین» توصیف کرد.

رویترز نوشت: این اقدام چین ممکن است به تشدید تنشهای ناشی از اختلافات ارضی در این منطقه ی مورد مناقشه منجر شود.

چین حدود دو هفته پیش هم موشک های ضدکشتی و زمین به هوای خود را در جزایر مورد مناقشه اسپراتلی مستقر کرده بود. آمریکا هم پیشتر جنگنده های خود را در منطقه مورد مناقشه در دریای جنوبی چین مستقر کرد تا ادعای مالکیت چین بر این منطقه را به چالش بکشد.

چین در بیشتر نقاط دریای جنوبی این کشور ادعای مالکیت کرده است. برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز هر کدام در بخشهایی از دریای جنوبی چین ادعای مالکیت کرده اند. جزایر پاراسل هم در حال حاضر مورد ادعای چین، ویتنام و تایوان است. دریای جنوبی چین یک آبراه حیاتی است که از طریق آن هر ساله بیش از 5 هزار میلیارد دلار تجارت جهانی با کشتی انجام می گیرد.


انتهای پیام/

استقرار بمب‌افکن‌های چین در جزایر مورد مناقشه

 

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار