دانستنی‌های علمی؛

مشاغلی که دشمن سلامتی‌اند/ چه کسانی معتادان دیجیتالی هستند؟/ خوراکی‌هایی که سلامت مغز را هدف قرار داده اند/ بویی که سرطان مثانه را درمان می‌کند

افسردگی، خشونت، تنبلی چشم و پوکی استخوان از مهمترین عوارض  بروز اعتیاد دیجیتالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد. 

رابطه استرس با بیماری‌های قلبی

بسیاری از تحقیقات علمی تاکنون نشان داده‌اند که استرس و اضطراب خطر مشکلات و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

به تازگی محققان سوئدی دریافتند مشاغل پر استرس، خطر یکی از مشکلات قلبی به نام فیبریلاسیون دهلیزی را تا ۴۸ درصد افزایش می‌دهد.

این بررسی‌های علمی بر روی ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شده بود، تمامی افراد شرکت‌کننده در این بررسی  در مشاغلی همراه با استرس و فشار کاری مشغول فعالیت بودند و جالب این است که هیچ کدام از آن‌ها در زمان انجام این تحقیق سابقه بیماری قلبی و عروقی نداشتند.

فیبریلاسیون دهلیزی یکی از مشکلات قلبی ناشی از ضربان نامنظم قلب ( آریتمی) است. ضعف و خستگی، سرگیجه و تپش‌های قلبی مهم‌ترین نشانه‌های فیبریلاسیون دهلیزی است؛ مشکلی که خطر حملات قلبی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

مشاغلی که دشمن سلامتی هستند/ چه کسانی معتادان دیجیتالی هستند؟ / خوراکی‌هایی که سلامت مغز را هدف قرار دادند/ بویی که سرطان مثانه را درمان می‌کند

اثر چوب صندل در درمان سرطان مثانه

سرطان مثانه اگرچه ازجمله سرطان‌های شایع به شمار نمی‌رود، بسیاری از افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند. پزشکان عوامل وراثتی و فعالیت در محیط‌های آلوده شیمیایی را در افزایش خطر ابتلا به این سرطان بسیار موثر می‌دانند.

باید بدانید که نوعی گیرنده‌های خاص بویایی در تومورهای سرطانی مثانه وجود دارند که بر روی رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی اثرگذار هستند.

به تازگی پژوهشگران آلمانی دریافتند رایحه روغن چوب صندل می‌تواند رشد سرطان مثانه را کند کند؛ چراکه ترکیبات چوب صندل برخی از مکانیسم‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند؛ همچنین رایحه این روغن با اتصال به گیرنده‌های بویایی تومور، حرکت سلول‌ها و تقسیم سلولی تومور را کند می‌کند.

تاثیر مخرب شیرین کننده‌های مصنوعی

مغز انسان را می‌توان مهمترین عضو بدن دانست که به عنوان یک مرکز فرماندهی، نحوه عملکرد آن به طور مستقیم بر سایر اعضای بدن اثرگذار است؛ تحقیقات بسیاری با این هدف انجام شده است که نشان دهد چه خوراکی‌هایی برای سلامت مغز مضر یا مفید هستند.

باید بدانید که در بررسی‌های علمی شیرین کننده‌های مصنوعی همیشه به عنوان ماده‌ای مضر برای مغز معرفی شده‌اند.

شیرین کننده‌های مصنوعی که کالری کمی دارند و در سال‌های اخیر تاحدودی جایگزین شکر شده‌اند، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهند؛ با افزایش سطح قند خون احتمال بروز بیماری‌های مغزی افزایش می‌یابد.

نوشابه‌های رژیمی از مهمترین خوراکی‌های حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند.

مشاغلی که دشمن سلامتی هستند/ چه کسانی معتادان دیجیتالی هستند؟ / خوراکی‌هایی که سلامت مغز را هدف قرار دادند/ بویی که سرطان مثانه را درمان می‌کند

 

فواید عرق کاسنی

عرقیجات یکی از اصلی‌ترین داروهای طب سنتی است؛ در این میان عرق کاسنی از محبوب ترین و پرکاربردترین عرق های طب سنتی است.

عرق کاسنی محافظ کبد است؛ لازم نیست شخص مشکل کبدی داشته باشد تا از این عرق استفاده کند؛ عرق کاسنی سلامتی کبد را تضمین می‌کند؛ زیرا این نوشیدنی در از بین بردن تنبلی کبد ٬ یرقان و التهاب و حرارت بدن فوق العاده موثر است.

از دیگر خواص عرق کاسنی می توان به تنظیم فشار خون، درمان ضعف کلیه، تحریک اشتها و تصفیه مجاری ادرار اشاره کرد.

عوارض اعتیاد دیجیتالی چیست

پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر موجب تغییر سبک زندگی شده است؛ اگرچه پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه‌های دیجیتال رفاه انسان ها را بیشتر کرده است؛ روانشناسان معتقدند پیشرفت این وسایل ممکن است تهدیدی برای جوامع بشری باشد.

به اعتقاد روانشناسان اعتیاد دیجیتالی را نمی توان به راحتی در افراد تشخیص داد؛ به عنوان مثال کارمندی که در روز ۸ ساعت با رایانه سروکار دارد، معتاد این وسایل محسوب نمی شود.

مشاغلی که دشمن سلامتی هستند/ چه کسانی معتادان دیجیتالی هستند؟ / خوراکی‌هایی که سلامت مغز را هدف قرار دادند/ بویی که سرطان مثانه را درمان می‌کند

طبق تعاریف، در صورتی که فرد بیشترین زمان آزاد خود را در روز به این وسایل دیجیتال اختصاص دهد، یک معتاد دیجیتالی است.

اعتیاد دیجیتالی سن خاصی ندارد، اما بروز آن در کودکان همراه با تاثیرات منفی بیشتری است؛ افسردگی، خشونت، تنبلی چشم و پوکی استخوان از مهمترین عوارض اعتیاد دیجیتالی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
شما مغازه عطر و ادکلن هم دارید
آخرین اخبار