پارلمان دانمارک همسو با چند کشور اروپایی دیگر، استفاده زنان مسلمان از نقاب صورت در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آسوشیتدپرس، دانمارک با پیوستن به برخی دیگر از کشور‌های اروپایی، تصمیم گرفت برخی البسه از جمله پوشش‌های اسلامی همچون برقع یا روبنده که صورت را می‌پوشاند، ممنوع کند.

قانونگذاران دانمارکی با ۷۵ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۷۴ رای ممتنع، طرح ارائه شده توسط ائتلاف حاکم راست-میانه را تصویب کردند.

دولت می‌گوید این مصوبه هیچ دینی را هدف قرار نمی‌دهد و روسری، عمامه یا عرقچین را ممنوع نمی‌کند. با این حال، این قانون بین مردم به عنوان "ممنوعیت برقع" شناخته می‌شود و عمدتا این گونه قلمداد می‌شود که پوشش برخی از زنان مسلمان را هدف قرار داده است.

وزیر دادگستری دانمارک اعلام کرد برعهده ماموران پلیس خواهد بود تا از "عقل سلیم" استفاده کنند و ببینند آیا افراد این قانون را که اول ماه اوت اجرایی می‌شود، نقض می‌کنند یا خیر.

این قانون به مردم اجازه می‌دهد زمانی که یک "هدف قابل تشخیص" همچون سردی هوا وجود دارد یا برای تبعیت از دیگر الزامات قانونی همچون استفاده از کلاه ایمنی هنگام راندن موتورسیکلت، صورت خود را بپوشانند.

زنانی که برای نخستین بار این قانون را نقض کنند، یک هزار کرون (۱۵۶ دلار) جریمه می‌شوند و تخلف مکرر ممکن است به اعمال جریمه تا ۱۰ هزار کرون (۱۶۰۰ دلار) یا حبس تا شش ماه منجر شود.

هر فردی که با زور و تهدید یک نفر را وادار به پوشاندن چهره کند، ممکن است جریمه شود یا با تا دو سال حبس مواجه شود.

اتریش، فرانسه و بلژیک نیز قوانین مشابهی را تصویب کرده‌اند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر تصویب این قانون برای مجبور کردن زنان مسلمان به استفاده نکردن از پوشش صورت در اماکن عمومی را نقض حقوق آنها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار