دبیران هیئت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس دهم شورای اسلامی صبح امروز با رأی نمایندگان مجلس مشخص شدند.

6 دبیر هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند+ اسامیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 9 خرداد) از میان کاندیداهای دبیری هیئت رئیسه برای اجلاسیه سوم مجلس دهم، محمد علی وکیلی با 134 رای، علی اصغر یوسف نژاد با 129 رای، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با 129 رای، علیرضا رحیمی با 104 رای، امیرآبادی فراهانی با 98 رای و رنجبرزاده با 95 رای را به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب کردند.

گفتنی است محمدحسین فرهنگی و اکبر رنجبرزاده به طور مساوی 95 رای کسب کرده بودند که اکبر رنجبرزاده به قید قرعه برای دبیری هیئت رئیسه انتخاب شد.

گفتنی است ماده 16 آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخاب هیئت رئیسه مجلس به شرح ذیل است؛

انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرا نمایندگان صاحب رای است و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی است.

تبصره 1- چنانچه آرا برای رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب موردبه قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره 2 – در صورتی به فرد غائب در جلسه می توان رای داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیئت رئیسه، کتبا نامزدی خود را به معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار