رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه معاملات بین ایران و روسیه بدون استفاده از دلار انجام می‌شود و علت آن هم یکجانبه گرایی آمریکاست.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: روابط عمیقی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد. ما منافع مشترک و همچنین دشمنان مشترکی داریم. ما در منطقه اوراسیا می‌توانیم ببینیم که ایران و روسیه دو کشور مهم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در سفر پیشین خود به روسیه من پیام مکتوب آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم کشورم را به آقای پوتین رساندم. ما نوعی توافق بلندمدت بین دو کشور داریم که بسیار جامع است. این توافق حیطه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در برمی گیرد.

قالیباف افزود: بریکس یک فرصت بسیار مهم را برای ما فراهم کرده است. در رابطه با دلارزدایی همه معاملات بین ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌گیرد. تمامی این موضوع به خاطر روش‌های نادرست و غلطی است که آمریکا در رابطه با یکجانبه گرایی خود در پیش گرفته است.

رئیس مجلس گفت: ناتو هم محیطی را ایجاد کرده است که به ایجاد سازمان‌هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس منجر شده است. این سازمان‌ها و نهاد‌ها به سرعت در حال رشد هستند و حتی جنگ بین روسیه و اوکراین ریشه در سیاست‌های نادرست آمریکا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ولی آخر سر میزان سود و زیان و حجم معاملات با دلار حساب میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۳
ایران به روسیه هندوانه صادر میکنه یعنی اب مملکتو به روسیه میفروشه !!!!!! کشور خشک و گرفتار ایران چرا باید محصولات کشاورزی صادر بکنه که خودش آب خوردن نداره ؟؟؟!نفت و گاز مملکت مفت هدر میره شما چسبیدی به صادرات صیفی جات !!!
آخرین اخبار