سبحانی با تاکید بر اینکه تهران تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسد، گفت: حقوق ارامنه قره‌باغ باید رعایت شود.

«مهدی سبحانی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در گفت‌وگویی با بیان اینکه «موضع ایران در رابطه با حقوق ساکنان منطقه قره‌باغ روشن است» خاطرنشان کرد: ما تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسیم و بر آن تاکید می‌کنیم، اما در عین حال معتقدیم که باید حقوق ساکنان ارمنی قره‌باغ رعایت شود.

وی در ادامه گفت: این موضوع مثل یک زخم است و آن زخم باید التیام یابد. اگر التیام نیابد، ممکن است دوباره سر باز کند. وقتی از صلح پایدار صحبت می‌کنیم، این زخم هم می‌بایست در نظر گرفته شود.

سبحانی اظهار داشت «بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی ساکن قره‌باغ در سپتامبر گذشته به ارمنستان فرار کردند، زیرا احساس امنیت نداشتند. آنها داوطلبانه به اینجا نیامده‌اند و امیدواریم که شرایط برای بازگشت داوطلبانه به خانه‌هایشان فراهم شود».

سفیر ایران در ایروان در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت و امنیت آنها مستلزم یک وضعیت خودمختاری برای قره باغ است؟ تصریح کرد: باید در این مورد گفتگو و مذاکره صورت گیرد. ما و شما نباید به جای آنها تصمیم بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۳
آذربایجان و ارمنستان و ملتهای اطراف آنها گرجی و برادران کورد همه شون یک اتحاد نیاز دارند چون بدون کمک همدیگر ملت خوشبخت نخواهند بود همه اینها ضعیف و گرفتار هستند توصیه من حیاتی است خواه جدی بگیر ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۳
باید مواظب ارمنی قره‌باغی باشی آنها دوست ایران هست
آخرین اخبار