یک تاریخ‌نگار آمریکایی ضمن مقایسه ترامپ با ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، پیش‌بینی کرد ریاست‌جمهوری او با استیضاح پایان خواهد یافت.

استیضاح فصل پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، جان میچم، روزنامه‌نگار، تاریخ‌دان و کارشناس سیاسی آمریکایی پیش بینی کرد استیضاح فصل پایانی حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در کاخ سفید باشد.

این تاریخ‌دان که در برنامه «مورنینگ جو» شبکه ان بی سی آمریکا حضور یافته بود، اعلام کرد درخواست ترامپ از وزارت دادگستری برای بررسی سوء استفاده احتمالی اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) از روند نظارت بر ستاد انتخاباتی وی در جریان رقابت های انتخاباتی سال 2016 آمریکا، شبیه اقدامات ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق و مستعفی آمریکا، در قبال رسوایی واترگیت و برکناری آرچیبولد کاکس، دادستان ویژه این پرونده توسط وی است. نیکسون نیز که در آستانه استیضاح بود، در نهایت وادار به استعفا شد. جان میچم پیش بینی کرد سرنوشتی مشابه نیکسون در انتظار ترامپ است.

این کارشناس سیاسی افزود انتخابات میان دوره ای کنگره احتمالا فرصت استیضاح ترامپ را در اختیار دموکرات ها قرار خواهد داد.

در ادامه گزارش هیل آمده است طبق قانون اساسی آمریکا، برای استیضاح ترامپ به رأی اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیاز است. اگر دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره که در پاییز سال جاری میلادی برگزار می شود موفق به کسب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان شوند، احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار زیاد خواهد بود. سران حزب دموکرات تاکنون درخصوص اظهارنظر درباره احتمال استیضاح ترامپ محتاط بوده اند. آنها بیم آن را دارند که صحبت در این مورد به نفع جمهوری خواهان در این انتخابات تمام شود.

در سنای آمریکا نیز برای استیضاح ترامپ به رأی دو سوم اعضای این مجلس نیاز است. از آنجایی که دموکرات ها با اختلاف ناچیزی اکثریت کرسی های سنا را در اختیار دارند، احتمال وقوع چنین اتفاقی در سنا کمتر از مجلس نمایندگان آمریکاست.
انتهای پیام/

پیش‌بینی مورخ آمریکایی درباره احتمال استیضاح ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار