وزارت بهداشت کنگو اعلام کرد با شناسایی یک مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ابولا، شمار تلفات در پی شیوع این بیماری در شمال غربی این کشور به ۲۶ تن رسید.

تایید مرگ ۲۶ نفر در کنگو به دلیل ابتلا به بیماری ابولابه گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت بهداشت کنگو اعلام کرد با شناسایی یک مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ابولا شمار تلفات در پی شیوع این بیماری در شمال غربی این کشور به ۲۶ تن رسید.

در بیانیه وزارت بهداشت کنگو آمده است چهار مورد جدید ابتلا به کنگو شناسایی شده است. مجموع ۴۶ مورد تب هموراژیک (تب خونریزی دهنده) در منطقه گزارش شده و ابتلای ۲۱ نفر به ابولا تایید شده است.

جوزف کابیلا، رئیس جمهور کنگو، در نشست روز شنبه در خصوص این شرایط گفتگو کرد. در این نشست در مورد افزایش کمک‌ها به بخش امور اضطراری که بودجه آن اکنون بیش از چهار میلیون دلار است تصمیم گیری شد.

کابینه دولت کنگو در خصوص ارائه مراقبت‌های بهداشتی رایگان در مناطق آسیب دیده و ارائه خدمات به مبتلایان به ابولا و خانواده‌های آنان موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد سخنگوی وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو روز یکشنبه اعلام کرد مقامات بهداشت عملیات واکسیناسیون را در روز دوشنبه با هدف مقابله با شیوع ویروس مرگبار ابولا آغاز می‌کنند.

جسیکا ایلونگا، سخنگوی وزارت بهداشت کنگو، اعلام کرد 4 هزار دوز واکسن روز شنبه به شهر امبانداکا ارسال شده است. منطقه‌ای که هفته گذشته اولین موارد ابتلا به ابولا را از زمان اعلام شیوع بیماری در اوایل این ماه گزارش داد.

روز شنبه کشور‌های آفریقای شرقی در خصوص گسترش بحران ویروس ابولا بیانیه مشترک صادر کردند.  در بیانیه مشترک دولت‌های آفریقای شرقی آمده است: «وضعیت در خصوص ویروس ابولا در وضعیت خطر زیاد قرار دارد.» 

سازمان بهداشت جهانی نسبت به خطر گسترش این بیماری در کشور‌های دیگر هشدار داده و قرار است دبیرکل این سازمان روز جمعه در مورد اعلام «وضعیت بهداشتی اضطراری در سطح بین‌المللی» به خاطر شیوع ابولا در کنگو تصمیم بگیرد و احتمالا سطح هشدار جهانی را تا حد «خیلی زیاد» بالا ببرد.

در حال حاضر خطر ابتلا به این بیماری در کنگو در سطح «بسیار زیاد»، در کشور‌های همسایه «زیاد» و در سایر کشور‌های جهان «ضعیف» اعلام شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار