مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سال گذشته 69 هزار کودک در رابطه با بینایی سنجی در استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: سازمان بهزیستی در زمینه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها اعم از شنوایی، بینایی و سایر موارد گام‌های موثری برداشته است به طوری که در رابطه با بینایی‌سنجی در سال گذشته 69 هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفته و 23 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفته است.

وی افزود: در امر آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان پایگاه سلامت اجتماعی ایجاد شده تا آسیب‌های منطقه شناسایی شده و از قابلیت و ظرفیت مسئولان منطقه و اهالی محله در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از آسیب‌های مناطق روستایی ازدواج در سنین پایین است و وظیفه ما آگاهسازی مردم در امر ازدواج آسان بدون تشریفات و تجملات است نه ازدواج کورکورانه و بدون آشنایی و تحقیقات لازم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

ستاری در مورد پرداخت مستمری گفت: در سال گذشته شاهد جهش ویژه‌ای در این خصوص بوده و نزدیک 26 میلیارد تومان با عنایت دولت مستمری به معلولان و مددجویان پرداخت شده و این جهش 3 برابر سال‌های گذشته است و شهریه دانشجویی جامعه هدف کاملا پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرعین 15 مهد کودک روستایی و شهری فعالیت دارند که اولا زمینه اشتغال برای عده‌ای فراهم شده و ثانیا حدود 400 کودک در مهدها از آموزش‌های لازم بهره‌مند هستند و در مناطق محروم و حاشیه شهر کودکان از یک وعده غذای گرم برخودار می‌شوند و فرزندان خانواده‌های نیازمند به صورت رایگان از خدمات مهدها استفاده کرده و شهریه آنها را بهزیستی پرداخت می‌کند.

ستاری اظهار کرد: هدف ما در شهرستان سرعین افزایش مراکز مشاوره بخش غیردولتی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی و مجتمع‌های خدمات بهزیستی در روستاهای بزرگ است تا از این طریق مردم از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی شهرستان سرعین طرح C.B.R برگزار شده و حدود 200 نفر شناسایی شده و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: شهرستان سرعین توریستی است و باید برنامه مناسب‌سازی فضاهای شهری از قبیل ایجاد رمپ و آسانسور در اماکن عمومی به ویژه آب‌های معدنی برای تردد جانبان و معلولان انجام شود.

انتهای پیام/ح

پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.