مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با نهمین روز از ماه محرم به نام «یوم العباس» تجمع باشکوه عزاداری در اردبیل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری تجمع عزاداران اردبیلی در «یوم العباس» با همکاری رؤسای دسته جات عزاداری و هیئت‌های مذهبی انجام شده تا در روز تاسوعا این تجمع عصرگاهی برگزار شود.

او خاطرنشان کرد: در این تجمع که بعد از نماز ظهر و عصر آغاز می‌شود مداحان اهل بیت، شعرا و خطیب این مراسم اجرای برنامه کرده و مردم پایتخت حسینیت اوج وفاداری و عشق و علاقه خود را به سقای نینوا نشان خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در روز یوم العباس علاوه بر برگزاری تجمع شاهد برگزاری آئین سنتی و دیرپای شمع گردانی نیز خواهیم بود که مردم این سرزمین به نیت ۴۱ منزلگاه خاموش نینوا ۴۱ شمع را در مساجد شهر اردبیل روشن می‌کنند تا تاسوعای حسینی را به یاد سلحشوری‌های علمدار کربلا پاس بدارند.

جعفرزاده گفت: پرشورتر از سال‌های گذشته این محفل معنوی با تجدید لبیک اهالی اردبیل با نهضت حسینی برگزار می‌شود تا از طریق رسانه‌ها پاسداشت اردبیلی‌ها در یوم العباس جهانی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار