گاردین گزارش داد؛

دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، عصر طلایی تظاهرات‌ها در آمریکا

در ۱۵ ماهه اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، اقدامات جنجالی او در زمینه‌های مختلف موج گسترده تظاهرات‌ها در آمریکا را در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در مطلبی نوشت:  طی 15 ماه اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، مردم آمریکا بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ این کشور دست به اعتراض زده و عصر طلایی تظاهرات را رقم زدند.

گاردین در ادامه آورده است: به دست آوردن آمار تظاهرات عموما مشکل است، اما محققان کنسرسیوم شمارش سایت گوگل، اخیرا آماری منتشر کرده است که اطلاعات قابل اطمینانی در مورد تظاهرات مردم آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار، از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در سال 2017، چیزی حدود 10 تا 15 میلیون نفر در آمریکا در تظاهرات، راهپیمایی یا اعتراضات دیگر شرکت کرده‌اند که تقریبا 90 درصد این راه‌پیمایی‌ها بر ضد ترامپ صورت گرفته است. این عدد بیشترین میزان تظاهرات در آمریکا تا پیش از ریاست‌جمهوری ترامپ را نشان می‌دهد. حتی با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت نیز این رقم بیشتر از جنبش‌های گسترده ضدجنگ آمریکا، در سال‌های 1969 و 1970 برای مقابله با جنگ در ویتنام محسوب می‌شود.

آن چه که حتی بیشتر از مقیاس این اعتراضات اهمیت دارد، فراگیر بودن آن است. برخی از تظاهرات‌ها در دوران ترامپ جز بزرگترین تظاهرات‌های آمریکا محسوب می‌شوند، اما باید توجه داشت که تعداد بالای شرکت‌کنندگان این اعتراضات به دلیل همه‌گیر بودن آن است. در 15 ماه اخیر، در 50 ایالت آمریکا و اماکنی که پیش از این به ندرت اعتراضی صورت گرفته، تظاهرات برگزار شده است.

شواهد نشان می‌دهد اعتراضات به عنوان یک فعالیت مقاومتی به نوع موثری برای مقابله با دستورالعمل‌های ترامپ در قالب راه‌پیمایی و تظاهرات نمایان می‌شود. بسیاری از گروه‌های معترض امیدوارند فعالیت‌ مجازی آن‌ها موج اقدامات خیابانی در این کشور را به یک تعیین کننده در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در نوامبر 2018 آمریکا تبدیل کند.

گاردین در ادامه گزارش خود نوشت: بیش از 900 تظاهرات در سراسر کشور برای مقابله با احتمال اخراج «رابرت مولر»، بازرس ویژه  تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا نیز برنامه‌ریزی شده است. این تلاش که از سوی یک گروه ائتلافی گسترده‌ از گروه‌های ملی حمایت می‌شود، نمایان‌گر موج وسیعی از اعتراضات احتمالی است که تا پیش از این دیده نشده است.

علاوه بر تظاهرات دانش‌آموزان به اعتراض علیه خشونت با اسلحه و راه‌پیمایی معلمان در چند ایالت آمریکا، نشانه‌هایی مبنی بر موج دیگری از تظاهرات در آینده نزدیک وجود دارد. یک کمپین در حال برنامه‌ریزی یک برنامه 40 روزه برای اقدام مستقیم و اعلام نافرمانی مدنی علیه نژادپرستی نظاممند، فقر، جنگ اقتصادی، ویرانی زیست محیطی و تحریف اخلاقی ملی است که از روز 13 مه در سراسر کشور شروع خواهد شد.

گاردن در انتهای گزارش خود آورده است: در 15 ماه گذشته شمار قابل توجهی از آمریکایی‌ها به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به دولت مضحک و ویرانگر این کشور نشان دهند. مقاومت آن‌ها بسیار عظیم، مداوم و فراگیر بوده است.

انتهای پیام/

گزارش گاردین از افزایش تظاهرات‌ها در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار