عملیات خاک برداری پتروشیمی دهدشت به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده درپایان عملیات خاک برداری طرح پتروشیمی دهدشت مجلس شورای اسلامی در بازدید از پتروشمی دهدشت گفت: مرحله اول پتروشیمی دهدشت (عملیات خاک برداری ) تمام شد و اکنون به مرحله احداث ساختمان‌های غیرصنعتی رسید.
عدل هاشمی پورافزود: آرماتوربندی و قالب بندی در حال انجام و بتن ریزی آن نیز به زودی شروع می‌شود.
وی گفت: همزمان ساخت سوله در کارخانه سوله سازی شروع و به صورت موازی مناقصه E.P.C طرح پتروشیمی دهدشت نیز برگزار شده و امیدوارم تا آخر خرداد ماه پیمانکار ساختمان‌های صنعتی مشخص و تجهیزکارگاه را انجام دهد.
هاشمی پور به اهمیت بحت تامین منابع مالی این پروژه اشاره و عنوان کرد: تامین اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی، بانک‌های مختلف و فاینانس خارجی انجام شده است.
وی با بیان اینکه عملیات احداث پتروشیمی دهدشت وقفه‌ای نخواهد داشت افزود: بر اساس برنامه‌ی زمانبندی تعیین شده این طرح تا بهمن ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.
هاشمی پور با بیان اینکه لوله‌های تامین اتیلن پتروشیمی دهدشت که از پتروشیمی گچساران تامین می‌شود به طول ۶۰ کیلومتر خریداری شده و به زودی کار طراحی آن انجام می‌شود، گفت: همزمان بحث آبرسانی این پروژه از رودخانه مارون در حال انجام است.
هاشمی پور با اشاره به اینکه محصول پتروشیمی دهدشت پلی اتیلن سنگین است اضافه کرد: با راه اندازی این طرح برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
وی گفت: این طرح ۱۲ واحد پایین دستی دارد که راه اندازی این واحد‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/غ

ادامه روند ساخت پتروشیمی دهدشت

برچسب ها: پتروشیمی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.