رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: با اتمام عملیات ساخت و ساز پتروشیمی گچساران تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران تا پایان سالجاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛ رضا شریفی در نشست بررسی آخرین وضعیت روند اجرایی پروژه‌های عمرانی  شهرستان گچساران که با حضور فرماندار و مدیران‌کل دستگاه‌ها، مدیران، کارشناسان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد، با اشاره به طرح پتروشیمی گچساران اظهار کرد: این طرح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این طرح گفت: پتروشیمی گچساران تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال با اتمام عملیات ساخت و ساز تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست احداث است، گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

شریفی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در این پتروشیمی مشغول به کار هستند،عنوان کرد: از مجموع این تعداد 70 درصد نیروهای جذب شده در پتروشیمی گچساران افراد بومی این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه بید بلند بهبهان تأمین می‌شود، گفت: در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه سالانه یک میلیون تن اتیلن در این کارخانه تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشکلی در زمینه تامین خوراک و آب آن وجود ندارد و تنها متاسفانه خط تامین سوخت آن علی‌رغم پرداخت‌هایی که به مجری طرح انجام شده  تامین نشده است.

انتهای پیام/غ

راه اندازی پتروشیمی گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.