سفیر قطر در سازمان ملل گفت: «تحریم ظالمانه» و اقدامات یک‌جانبه برخی کشور‌های عربی علیه این کشور باید متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سفیر قطر در سازمان ملل با اعلام اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ای کشور، پیامد‌های گسترده‌ای بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت، خواستار لغو این تحریم‌ها شد.

«علیا آل‌ثانی» با بیان این که ادامه بحران ساختگی علیه قطر، پیامد‌های مهمی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت، خواستار لغو تحریم ظالمانه علیه قطر شد و بار دیگر بر پایبندی دوحه به میانجی‌گری امیر کویت به منظور حل این بحران تأکید کرد.

او  گفت: تحریم ظالمانه و اقدامات یک‌جانبه و ظالمانه علیه قطر، بدون هیچ گونه توجیه حقوقی یا واقعی، که به زودی وارد دومین سال خواهد شد، نشان می‌دهد که این تحریم اهداف ویژه‌ای مغایر با احکام قانون بین‌المللی و اصول اساسی نظام بین‌المللی چند طرفه و مبانی روابط دوستانه و حقوق بشر دارد. افزون بر آن، بر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، تأثیرات منفی می‌گذارد.

 سفیر قطر در سازمان ملل  اضافه کرد: پیامد‌های مهم این بحران ساختگی علیه قطر، بر منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) و تأثیر مستقیم آن بر تلاش‌های شورای امنیت در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، ایجاب می‌کند، این تحریم ظالمانه هر چه سریع‌تر رفع، و به اقدامات یک جانبه و ظالمانه علیه قطر پایان داده، و برای حل اختلافات و تنش‌ها بر اساس منشور سازمان ملل گفتگو انجام شود. این همان چیزی است که دولت قطر که عضو سازمان ملل و در مقابله چالش‌های مشترک، یک شریک اصلی برای جامعه بین المللی است، از زمان آغاز این بحران، خواستار آن بوده است.

آل‌ثانی در ادامه تاکید کر: دولت قطر بار دیگر بر پایبندی به میانجی گری شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح ،امیر کشور برادر کویت، تأکید و از کشور‌هایی که برای حل این بحران، به این میانجی گری کمک کرده‌اند، قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار