معاون اداری مالی وزارت علوم از ساخت حدود ۲ میلیون و دویست هزار متربع فضای فیزیکی در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد.

ساخت حدود 2 میلیون و دویست هزار متربع فضای فیزیکی در درون شطح دانشگاه های کشورحسین عسکریان ابیانه، معاون اداری مالی وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: بودجه کل اعتبارات کشور در سال 1397  بالغ بر 380 هزار میلیارد تومان است و سهم آموزش عالی از کل بودجه اعتبارات کشور در سال گذشنه حدود 2/47 درصد بود که با کمک مسئولان دانشگاه‌های کشور، مجلس  و سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه این سهم  به 2/9 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی  بالغ بر  2 میلیون و دویست هزار مترمربع فضای فیزیکی در  سطح دانشگاه های کشور در حال ساخت است.

ضرورت حضور خیرین در ساخت فضای آموزشی دانشگاه ها

معاون اداری مالی وزارت علوم کمک خیرین را در ساخت فضای دانشگاهی در  آموزش عالی مهم خواند و تصریح کرد: به واقع می توان گفت که ورود خیرین در این زمینه می تواند مهم باشد.

ابیانه گفت: حوزه دانشگاهی قدرت‌آفرین و ثروت‌آفرین است بنابراین هر چه ما بتوانیم از این حوزه حمایت کنیم عملاً رفاه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اینکه  دانشگاه‌ها متاع مردمی محسوب می‌شوند،مردم باید در تامین هزینه‌های آن‌ سهیم باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار