دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ابلاغ شد.

ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید شمس الدین هاشمی معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیئت های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد.

بررسی میزان تاثیر هیئت های استانی در دستور العمل ارزیابی

وی با اعلام این خبر گفت: این دستور العمل با هدف بررسی میزان تاثیر هیئت های استانی در تحقق اهداف نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزش عالی کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به منظور بهبود مستمر عملکرد هیئت های استانی، ابلاغ شده است.

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با اشاره به اینکه این دستور العمل، مبتنی بر آئین نامه "هیئت استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت"، تدوین شده است، اظهار کرد: دستورالعمل مذکور شامل یک مقدمه و ۴ ماده است که در آنها اهداف ارزیابی، فرآیند ارزیابی، مراحل تکمیل کاربرگ های ارزیابی و شاخص های ارزیابی تشریح شده است.

هاشمی افزود: بر اساس این دستور العمل، عملکرد هیئت های استانی در قالب ۹ شاخص اصلی از جمله ساختار، مدیریت و وظایف دبیرخانه، کمیت و کیفیت بازدیدها و گزارش ها، ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت، فرهنگ سازی و توانمندسازی، تعامل و همکاری در استان و مرکز، کارگروه های تخصصی، سامانه آموزش عالی، عملکرد بودجه ای، اطلاع رسانی و ۲۵ نشانگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از جمله نکات قابل توجه در این دستورالعمل را اختصاص ۱۰ امتیاز به فعالیت های خاص و خلاقانه در هیئت های استانی برشمرد که در راستای تشویق آنها به نوآوری در روش ها و شیوه های نظارت و ارزیابی طراحی شده است.

هاشمی افزود: برای انجام نخستین دوره ارزیابی عملکرد هیئت های استانی با توجه به دستورالعمل مورد اشاره، مقرر شده است هیئت های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کاربرگ های مربوطه را تا پایان اردیبهشت ماه ۹۷ تکمیل و به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال کنند و نتایج ارزیابی نیز تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.