سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد چین با هر نوع توسل تحریک آمیز به زور و تهدید‌ها در روابط بین الملل مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  فرانس پرس،  در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از یک حمله شیمیایی مشکوک و ادعایی وعده پاسخ قاطع را به دولت سوریه داده است چین روز سه شنبه اعلام کرد با هر نوع اقدام نظامی «تحریک آمیز» علیه سوریه مخالف است.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد، چین با هر نوع توسل تحریک آمیز به زور و تهدید‌های استفاده از زور در روابط بین الملل مخالف است.

طبق گزارش کلاه سفید‌ها (یک گروه امداد رسانی در منطقه تحت کنترل تروریست‌ها) و سازمان غیردولتی پزشکی موسوم به انجمن پزشکی سوریه آمریکا، در این حمله مشکوک در دوما- آخرین پایگاه گروه‌های مسلح در اطراف دمشق- روز شنبه ۴۰ نفر کشته شدند.  خبرگزاری فرانسه نتوانسته است این خبر را از منابع مستقل تایید کند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه این حمله را «هولناک و بی رحمانه» خواند و اعلام کرد: ما در ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده تصمیمات مهمی خواهیم گرفت.  جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا احتمال حملات علیه دولت سوریه را رد نکرد.  

روسیه که از ارتش سوریه حمایت نظامی می‌کند اعلام کرد کارشناسان روس «هیچ نشانه ای» از ماده شیمیایی در شهر دوما پیدا نکردند. میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن را متهم کرد که برای پیدا کردن بهانه اقدام نظامی اخبار بی‌اساسی را منتشر می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی او که در دو روز گذشته دومین بار تلفنی گفتگو کردند «اقدام قاطع» جامعه بین المللی را خواستار شدند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری اعلام کرد ابتدا باید «تحقیق کامل، بی طرفانه و واقع‌گرایانه» انجام شود و هیچ طرفی نمی‌تواند درباره نتایج تحقیق پیشداوری کند تا به نتایج مستبدانه برسد.

او افزود: اقدامات نظامی نمی‌تواند ما را به نتیجه‌ای برساند.

انتهای پیام/

موضع چین در قبال تنش‌آفرینی غرب علیه سوریه

برچسب ها: چین ، سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار