میزان رضایتمندی و حمایت عمومی مردم ژاپن از عملکرد دولت شینزو آبه، نخست وزیر این کشور به دنبال رسوایی‌های مربوط به دولت با کاهش ۶ درصدی، در ماه مارس به ۳۸ درصد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس داده‌های تازه منتشر شده، میزان رضایتمندی و حمایت عمومی مردم ژاپن از عملکرد دولت شینزو آبه، نخست وزیر این کشور به دنبال رسوایی‌های مربوط به دولت با کاهش ۶ درصدی، در ماه مارس به ۳۸ درصد رسید.

در همین حال میزان نارضایتی عمومی از عملکرد دولت ژاپن با افزایش ۷ درصدی در همین بازه زمانی به ۴۵ درصد رسید.

از سوی دیگر ۴۶ درصد افراد ناراضی از دولت، علت نارضایتی خود را فقدان اعتماد به شخص آبه دانستند.

کاهش میزان حمایت عمومی از دولت ژاپن به دنبال افشای رسوایی مربوط به آبه، همسرش و تارو آسو وزیر دارایی کابینه او است که شامل مشارکت ادعایی در تخفیف دادن به یک مدیر مدرسه برای خرید یک قطعه زمین با کاربری عمومی است.

پیشتر وزارت دارایی ژاپن اذعان کرده بود تلاش کرده است مدیر این مدرسه را ترغیب کند یک داستان پوششی در رابطه با چگونگی خرید این قطعه زمین سر هم کند.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده، ۳۵ درصد ژاپنی‌ها خواستار استعفای آسو بودند در حالی که ۲۵ درصد با استعفای وی مخالفت و ۳۲ درصد نیز اعلام کردند در این مورد نظری ندارند.

دولت ژاپن از سوی دیگر به خاطر رسوایی افشای سوابق مربوط به فعالیت نیرو‌های نظامی این کشور در عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۹ که پیشتر وجود آن از سوی وزارت دفاع ژاپن انکار شده بود، تحت فشار است.

این نظرسنجی به وسیله شبکه تلویزیونی ان اِچ کِی ژاپن در روز‌های شنبه و یکشنبه با شرکت ۱۲۰۰ شهروند این کشور انجام شد.

انتهای پیام/

کاهش رضایتمندی از نخست وزیر ژاپن به دنبال رسوایی‌های اخیر

برچسب ها: آسیا ، فساد مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار