ژاپن نخستین یگان دریایی خود را از زمان جنگ جهانی دوم که برای مقابله با تجاوزگران احتمالی به جزایر این کشور در طول حاشیه دریای شرقی چین، آموزش دیده است، فعال کرد.

آمادگی یگان دریایی ژاپن برای مقابله با تهدیدات احتمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژاپن روز شنبه (امروز) نخستین یگان دریایی خود را از زمان جنگ جهانی دوم فعال کرد که برای مقابله با تجاوزگران احتمالی به جزایر این کشور در طول حاشیه دریای شرقی چین، آموزش دیده است.

طی مراسمی با شرکت حدود 1500 تن از پرسنل نظامی در یک پایگاه نظامی در مجاورت ساسبو در جزیره کیوشو واقع در جنوب غربی ژاپن، این یگان دریایی موسوم به یگان عملیات ضربت آبی - خاکی، آغاز به کار کرد.

توموهیرو یاماموتو، معاون وزیر دفاع ژاپن، طی سخنانی در این مراسم اعلام کرد با توجه به وضع دشوار امنیتی و دفاعی در اطراف ژاپن، موضوع دفاع از جزایر ما به مسئله ای مهم و حیاتی تبدیل شده است.

شرکت کنندگان در این مراسم در نخستین عملیات آموزشی، یک مانور دریایی را به منظور بازپس‌گیری یک جزیره دورافتاده از اشغالگران فرضی به اجرا درآوردند.

ایجاد تیپ دریایی ژاپن یک موضوع حساس و جنجالی به شمار می رود زیرا یگان های آبی - خاکی ممکن است نیروهای نظامی تلقی شوند که از آنها برای تهدید همسایگان ژاپن استفاده می شود. چین که بر دریای جنوبی چین تسلط دارد، در هزینه های نظامی دفاعی از ژاپن پیشی گرفته است. در سال 2018 بودجه نظامی پکن که بر گروهی از جزایر غیرمسکونی تحت کنترل ژاپن در دریای شرقی چین ادعای مالکیت دارد، بیش از 176 میلیارد دلار برآورد می شود که سه برابر بودجه نظامی ژاپن است.

آمریکا ماه گذشته جت های جنگنده اف- 35 بی اس خود را در چارچوب نخستین عملیات دریایی خارجی آنها بر عرشه کشتی تهاجمی آبی - خاکی یو اس اس وسپ ( USS Wasp ) در ساسبوی ژاپن مستقر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار