منابع دیپلماتیک اعلام کردند فعالیت کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا که مسئله منبج سوریه را بررسی می‌کند، به حال تعلیق درآمده است.

تعلیق فعالیت کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا درباره منبجبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع دیپلماتیک اعلام کردند فعالیت کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا که مسئله منبج سوریه را بررسی می کند، به حال تعلیق درآمده است.

اعضای کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه درباره منبج در حال حاضر منتظر هستند تا وزیر امور خارجه جدید آمریکا فعالیت خود را در این سمت آغاز کند.

طبق اعلام منابع آگاه، ترکیه و آمریکا در سفر اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه برکنارشده آمریکا به آنکارا بر سر مسئله سوریه به توافق رسیده اند. در این سفر هیئت های مذاکره کننده ترکیه و آمریکا درباره نکات مهم همکاری احتمالی دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

منابع دیپلماتیک در آنکارا اعلام کردند در پی برکناری رکس تیلرسون از سمت وزارت امور خارجه آمریکا، اعضای کارگروه مشترک منتظر هستند تا جانشین تیلرسون سکان امور را به دست گیرد و دولت آمریکا ثبات خود را بازیابد. این منابع افزودند کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه که فعالیتش فعلا متوقف شده است، احتمالا ماه مه دوباره تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار