تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد از ابتدای اعلام آتش‌بس در غوطه شرقی، ۳۶ بمب‌گذار انتحاری در این منطقه دستگیر شده‌اند.

دستگیری ده‌ها بمب‌گذار انتحاری به دست نیرو‌های ارتش سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد از آغاز انتقال غیرنظامیان، نیروهای سوری 36 بمب‌گذار انتحاری را در گذرگاه‌های انسان‌دوستانه مختلف در غوطه شرقی دستگیر کرده‌اند.

یک منبع آگاه از ارتش سوریه به خبرگزاری سانا اعلام کرد ارتش این کشور 30 مرد و 6 زن را که کمربندهای انفجاری همراه داشته اند، دستگیر کرده است. این منبع گفت افراد بازداشت شده قصد داشتند اتوبوس‌ها و پناهگاه‌های نیروهای معارض سوری و خانواده‌هایشان را هدف قرار دهند و نیروهای دولتی را در انجام این حملات مقصر جلوه دهند.

روز سه شنبه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت نیروهای روس از چند حادثه بمب‌گذاری احتمالی انتحاری در اتوبوس‌های حامل پناهجویان در غوطه شرقی جلوگیری کردند. گزارش‌ها حاکی است در کل 48 کمربند انفجاری خنثی شده است.

شویگو در جلسه ملاقاتی با استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در مسکو گفت: «ما هر روز از شهروندان سوری اطلاعات دریافت می‌کنیم. چهار روز پیش، گزارش‌هایی درباره احتمال انجام اقدامات تحریک‌آمیز از سوی بمب‌گذاران انتحاری با کمربندهای انفجاری به دست ما رسید که قصد داشتند به اتوبوس‌های حامل پناهجویان حمله کنند.»

وزیر دفاع روسیه افزود ارتش این کشور موفق شده است 7 کمربند انفجاری را در روز دوشنبه، 32 کمربند را در روز سه شنبه و 9 مورد دیگر را در روز چهارشنبه کشف و ضبط کند.

بر اساس گفته‌های شویگو، بیش از 11 هزار معارض و 130 هزار غیرنظامی از ابتدای آتش‌بس‌ها از تاریخ 28 فوریه غوطه شرقی را ترک کرده اند.

انتهای پیام/

ارتش سوریه ده‌ها بمب‌گذار انتحاری را دستگیر کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
اگه همه داعشيا بشه بخشيد يا حداقل زندان ابدشون كرد اين انتحاريا رو نميشه و باس همه شونو زنده زنده ريخت تو ديگ آب جوش
آخرین اخبار