وزیر امور خارجه ترکیه در وین گفت می خواهیم مانند دیگر کشور‌ها با ما رفتار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو – وزیر امور خارجه ترکیه – در وین گفت: می خواهیم مانند کشور‌های دیگر با ما رفتار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای اتریشی خود در جمع خبرنگاران افزود: نباید از درخواست عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سوی سیاستمداران پوپولیست سوء استفاده شود.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم معیار‌های عضویت را اجرایی کنیم تا فصل بعدی مذاکرات باز شود. وزیر امورخارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد اتریش در شش ماهه دوم سال جاری میلادی که ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد گرفت به این درخواست ترکیه صادقانه و عادلانه توجه کند.

این مقام ترک تاکید کرد: روابط بین اتریش و ترکیه در مسیر خوبی قرار گرفته و مشکلاتی که ما داریم ساختگی است و می‌توانیم با نیت خوب آن‌ها را حل کنیم.

وزیر امورخارجه ترکیه با ابراز امیدواری در خصوص همکاری دو کشور در مبارزه علیه تروریسم گفت: تروریسم تنها داعش و القاعده نیست بلکه پ. ک. ک. و جنبش گولن نیز هستند.

کارین کنیسل، وزیر امورخارجه اتریش با تاکید بر اینکه فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد شده است گفت: باید گفتگو‌های بین دو کشور ادامه پیدا کند.

در سوی دیگر، در مقابل ساختمان وزارت امور خارجه اتریش شماری از کرد‌های مخالف دولت ترکیه با در دست داشتن عکس‌هایی از عبدالله اوجلان، رهبر پ ک ک به سفر وزیر امور خارجه ترکیه به وین اعتراض کردند.

انتهای پیام/

دیدار چاووش اوغلو از اتریش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار