به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واحد هماهنگی و ارتباطات شبکه تلویزیونی ایران کالا؛ این شبکه در تاریخ 4 اسفندماه 1395 در مراسمی با حضور احمد شهریاری (معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما) و اردشیر زابلی زاده (مدیریت شبکه)، پخش آزمایشی خود را آغاز نمود و اکنون پس از یک سال حمایت رسانهای از تولید ملی، رسماً افتتاح خواهد شد.
شبکه تلویزیونی «ایران کالا» با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان بلند پایه دولتی، بازرگانان و کارآفرینان برگزیده کشوری، مسئولان ارشد اصناف، ورزشکاران برگزیده و هنرمندان پیشکسوت در مراسمی که در روز شنبه 12 اسفند در مرکز همایش های صداوسیما برگزار میشود، به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه جنبی با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مرکز توسعه تجارت، ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان صنایع کوچک، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود. در این نمایشگاه، دستاوردهای گروههای مختلف علمی، صنعتی و خدماتی در معرض بازديد قرار خواهد گرفت.
شبکه تلویزیونی ایران کالا طی 12 ماه گذشته به منظور حمایت از تولید و خدمات ایرانی، جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و مأموریتهای تعیین شده، برنامه های متنوعی در قالب های مستند، ترکیبی، پویانمایی و اطلاع رسانی تولید کرده است.
درحال حاضر برنامههای این شبکه به صورت 16 ساعت در روز، از ساعت 7 لغایت 23 در حال پخش بوده و علاوهبر دریافت برروی کانال 28 گیرندههای دیجیتال، از طریق ماهوارههای بدر (فرکانس 11881، عمودی، SR 27500) و اینتل ست 902 (فرکانس 11555، افقی، SR 30000) نیز قابل دریافت است.
از مهمترین برنامه های در حال پخش شبکه می توان به «خبرآگهی»، «بارکد» و «پایش پلاس» اشاره کرد.
انتهای پیام/