وزیر خارجه آمریکا گفت: ۹۵ درصد از خاک سوریه و عراق از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی در کویت گفت 95 درصد از خاک سوریه و عراق از دست داعش آزاد شد.

او افزود: اگر مبارزه با داعش ادامه پیدا نکند، این گروه در دیگر مناطق هم نفوذ پیدا خواهد کرد. بازسازی زیرساخت‌ها در عراق و بازگشت دانش‌آموزان به مدارس ضروری است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: آمریکا امروز دویست میلیون دلار دیگر به سوری‌ها کمک خواهد کرد. تامین امنیت در مناطق آزاد شده در سوریه ضروری است. آمریکا همچنان بزرگترین کمک‌کننده مالی در بحران سوریه باقی خواهد ماند.

تیلرسون مدعی شد: ما خواهان حل بحران سوریه و کمک به غیرنظامیان هستیم. ما به آموزش نیرو‌هایی که در سوریه از آن‌ها حمایت می‌کنیم ادامه خواهیم داد. اطمینان خواهیم یافت نیرو‌هایی که در سوریه آموزش می‌دهیم حرفه‌ای هستند.

او افزود: داعش همچنان خطری در منطقه است. باید به دنبال بازسازی مناطقی باشیم که داعش آن‌ها را ویران کرده است. باید از برقراری ثبات در عراق حمایت کرد. داعش به دنبال تبدیل شدن به یک جنبش شورشی در لیبی، افغانستان و فیلیپین است. مبارزه با داعش کار دشواری است و اعضای ائتلاف باید به تلاش‌های خود ادامه دهند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: آمریکا همچنان در خصوص تحولات اخیر در شمال غرب سوریه نگران است و از نگرانی‌های امنیتی ترکیه نیز به خوبی آگاهی دارد.

انتهای پیام/

اظهارات تیلرسون در نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی در کویت

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا به فکر منافع خودش درسوریه وعراق هست وهیچ کارمثبتی انجام نخواهد داد وداعش رانیز حمایت میکند
مرگ برآمریکای شیطان
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست .انشالله نابودی دولت مردان امریکا
آخرین اخبار