جنس انقلاب اسلامى با انقلاب های دیگر تفاوت دارد و غيرغربی استعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کشوری به نسبت قدرش در منطقه ارزیابی می‌شود و امروز هم ایران بر همین مبنا قدرت برتر در منطقه شناخته شده است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جلسه‌ای که امروز (چهارشنبه 18 بهمن‌) در محل سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید خاطرات و سابقه انقلاب اسلامی را برای جوانان دوران قبل از انقلاب یادآوری کنیم تا آنها بدانند چه اتفاقی در این دوران افتاده است و قدر آن را بدانند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی است که در ایران به عنوان کشوری دارای طولانی‌ترین سابقه فرهنگی شکل گرفت. بی‌جهت نیست که انقلاب اسلامی در چنین کشوری اتفاق افتاده و در کشور دیگری محقق نشده است. همچنین برخی انقلاب‌ها که در برخی کشورها اتفاق افتاده یا نیمه‌تمام مانده و یا اصلا به اهدافش نرسیده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: در جریان بیداری اسلامی که در شمال آفریقا اتفاق افتاد همه تصور می‌کردند، این موضوع اتفاق مهمی است، اما مهمتر از این موضوع، حفظ و نگهداری آن است.

وی اظهار کرد: انقلاب کبیر فرانسه چیزی جز نکبت و استعمار برای جهان سوم نداشت. بعد از این انقلاب ناپلئون به شمال مصر حمله کرد، لذا فرانسوی‌ها نباید منت بگذارند که ما انقلاب کردیم. در واقع شر لویی شانزدهم از سر فرانسوی‌ها کم شد و در مقابل شر ناپلئون بر این کشور مسلط شد.

ولایتی بیان کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران غیر غربی بوده و تفاوت این انقلاب با سایر انقلاب‌ها در همین مسئله است. انقلاب اسلامی ایران خاستگاه شرعی داشته و توانسته حکومتی برپا کند که 40 سال سابقه دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به بنیان و ریشه‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: ریشه انقلاب اسلامی ملی شدن صنعت نفت، تحریم تنباکو و جنگ با روس‌ها تا عمق تاریخ بود.

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی سلطه‌طلبان و غربی‌ها کوشیدند از طریق کودتا و تحریک قومیت‌ها این انقلاب را از بین ببرد، زیرا این موضوع یک قاعده است و برخی کشورهای قدرت‌طلب به کشوری که تازه انقلاب کرده حمله می‌کنند تا آن انقلاب پیروز را در مرزهای کشورش محدود کند.

ولایتی تصریح کرد: با توجه به اینکه غربی‌ها قصد داشتند انقلاب را در مرزهای ما محدود کنند، جنگ 8 ساله را به کشورمان تحمیل کردند، در حالیکه نتوانستند به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: تاریخ بیداری اسلامی 200 ساله و این جریان همچنان ادامه دارد و تبادل افکار آن میان ایران و سایر کشورهای اسلامی به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای عمق تاریخی و وسعت جغرافیایی است که به داخل مرزها هم محدود نمی‌شود، گفت: اینکه گفته می‌شود موضوع فلسطین و لبنان مربوط به ایران نیست، از روی کم توجهی است، اما در واقع اصل این موضوع از جای دیگری القا می‌شود، مگر می‌شود خانه همسایه آتش بگیرد و ما بی‌توجه باشیم و بگوییم به ما ربطی ندارد، آیا این موضوع عقلانی است؟

ولایتی خاطرنشان کرد: اخیرا اتفاقی افتاد و ایران توانست از وقوع آن جلوگیری کند. قرار بود بخش کردنشین از عراق جدا شود، روز برگزاری رفراندوم پرچم اسرائیل برافراشته شد، در حالیکه تاکنون سابقه نداشته که هیچ قومی از مسلمانان تجاهر به فسق کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: اگر بخش کردنشین از عراق جدا می‌شد، امروز تانک‌های اسرائیل کنار مرزهای کشورمان بودند، بنابراین کسانی که نسخه وطنی ذلت برای وطن می‌نویسند یا شعورشان نمی‌رسد یا مزدورند و یا تجاهر می‌کنند، اگر عراق تجزیه شود، ما در امان می‌مانیم؟ آیا تمامیت ارضی ما حفظ می‌شود؟

وی با بیان اینکه پیشگیری در امور استقلال و دفاع از کشور امری اساسی است، اضافه کرد: هزینه‌ای که برای جلوگیری از نفوذ کشور می‌کنیم بسیار کم‌عارضه‌تر و کم‌خرج‌تر است، مضاف بر اینکه هر کشوری به نسبت قدرش در منطقه ارزیابی می‌شود و امروز هم ایران بر همین مبنا قدرت برتر در منطقه شناخته شده است.

ولایتی متذکر شد: حیات انقلاب اسلامی بر حضور مقتدرانه منطقه‌ای و نفوذ بین‌المللی است. در غیر این صورت معتقدم این انقلاب از بین می‌رود. ان‌شاءالله که اینطور نخواهد بود، زیرا پایه‌های انقلاب اسلامی بر شانه‌های مردم قرار دارد و اگر هم اعتراضی وجود داشته باشد و دشمن بخواهد از آن سوء استفاده کند، مردم به میدان می‌آیند و از انقلابی که به وجود آوردند، حمایت می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: آنهایی که امید دارند شازده‌ای از پهلوی یا قاجار به ایران بازگردد این آرزو را با خود به گور می‌برند، زیرا مردم حاکم حکومت هستند و در دفاع مقدس حضور داشتند. اینها همان مردمی هستند که جوانان آنها در صف ایستادند تا حاج قاسم سلیمانی آنها را به دفاع از حرم بفرستد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به اعتقادات مردم گره خورده و ایران مرکز تحول ضد وهابیت است، چرا که وهابیت بازگشت جاهلیت محسوب می‌شود و ایران هم خود را نگهبان اسلام می‌داند و در واقع اسلام، ایران را نگهداشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار