مقامات و مطبوعات مکزیک اعلام کردند، طی روز‌های شنبه و یکشنبه این هفته دست کم بیست و پنج نفر در خشونت‌های مکزیک کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز از مکزیکو سیتی؛ طی روز‌های شنبه و یکشنبه این هفته دست کم بیست و پنج نفر در خشونت‌های مکزیک کشته شدند.

مقامات و مطبوعات مکزیک روز یکشنبه اعلام کردند نه نفر از این افراد در جشنی خصوصی که در حومه شهر مونتری در شمال مکزیک برگزار شده بود، کشته شدند.

قرار است مسئولان دولت مکزیک یکشنبه شب به وقت محلی در کنفرانسی مطبوعاتی از تدابیر امنیتی جدیدی که برای جلوگیری از وقوع خشونت اتخاذ شده است، خبر دهند.

سال گذشته بیش از بیست و پنج هزار فقره قتل در مکزیک اتفاق افتاد که از این نظر یک رکورد محسوب می‌شود.

مکزیک به شدت تحت تاثیر خشونت‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته است.

در سال‌های اخیر شمار زیادی از مسئولان سیاسی محلی در مکزیک توسط گروه‌ها و باند‌های جنایتکار کشته شده اند. عوامل و مسایل متعددی در افزایش شدید و نگران کننده خشونت در مکزیک دخیل هستند و به نظر نمی‌رسد که موج خشونت و آدمکشی در این کشور تمامی داشته باشد.

تجزیه کارتل‌های بزرگ مواد مخدر در پی جنگی که فلیپه کالدرون رئیس جمهور پیشین مکزیک در سال ۲۰۰۶ بر ضد قاچاق مواد مخدر در این کشور آغاز کرد، یکی از عوامل موثر در این پدیده است، اما در این میان تاثیر فساد گسترده در میان نیرو‌ها و مسئولان پلیس مکزیک را نیز بر این پدیده نمی‌توان نادیده گرفت.

بر اساس این گزارش، طبق آمار و ارقام رسمی منتشر شده در مکزیک، از زمانی که دولت این کشور در سال ۲۰۰۶ بر ضد گروه‌های قاچاق مواد مخدر و تبهکاران اعلام جنگ کرد بیش از یکصد و هفتاد هزار نفر کشته و بیش از بیست و هشت هزار نفر ناپدید شده اند. مقامات مکزیک آمار دقیق افرادی را که به طور مستقیم در ارتباط با جنایات سازماندهی شده در این کشور کشته یا ناپدید شده اند، منتشر نکرده اند.

طبق آمار و ارقامی که وزارت کشور فدرال مکزیک منتشر کرده است از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۷، بیش از بیست و پنج هزار فقره قتل در مکزیک اتفاق افتاد تا مرگبارترین سال برای مکزیک‌ها از سال ۱۹۹۷ شکل بگیرد. پیش از این در سال ۲۰۱۱ بیست و دو هزار و چهارصد و نه فقره قتل در مکزیک ثبت شده بود و خشونت بارترین سال برای این کشور در دو دهه اخیر محسوب می‌شد، اما سال ۲۰۱۷ این رکورد شکسته شد.

 انتهای پیام/

مرگ ۲۵ نفر در مکزیک در پی خشونت‌های دو روز گذشته 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار