سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری مهلک وبا در جمهوری دموکراتیک کنگو هشدار داد و برای کمک به دولت کنگو در مقابله با این بیماری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین هوا از نیویورک، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه درباره خطر شیوع بیماری وبا در جمهوری دموکراتیک کنگو هشدار داد و برای کمک به دولت کنگو در مقابله با این بیماری اعلام آمادگی کرد.

ماتشیدیسو موئتی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا در سفر به کینشازا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان جهانی آماده است در صورت نیاز به دولت کنگو برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا کمک کند.

فاضله شیب سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیل در جمهوری دموکراتیک کنگو نزدیک به پنج هزار و یکصد خانه را تخریب کرده و بیش از ده هزار نفر را آواره کرده است. این شرایط خطر شیوع بیماری وبا را در نقاط مختلف کنگو از جمله کینشازا افزایش داده است. این مسئول بین المللی افزود فصل بارندگی در کنگو دستکم تا ماه ژوئن ادامه خواهد یافت و همین موضوع وخامت اوضاع را تشدید می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر نیز با مقامات وزارت بهداشت کنگو برای مقابله با شیوع بیماری وبا همکاری می‌کند. گروهی از کارشناسان فنی این سازمان برای کمک به مقامات بهداشتی کنگو به نقاط مختلف این کشور رفته و ضمن جمع آوری اطلاعات، وضعیت وبا را در این مناطق ارزیابی می‌کنند. منطقه ناامن گراندکازایی و همچنین استان‌های لومامی و سانکورو در مرکز جمهوری دموکراتیک کنگو از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع بیماری وبا در این کشور است.

تشدید درگیری‌های مسلحانه در منطقه گراندکازایی در مرکز کنگو که پیش از این از آرامش خوبی برخوردار بود، مشکلات انسانی زیادی در این منطقه به وجود آورده و از اواسط سال گذشته میلادی تا کنون بیش از یک میلیون نفر را از این منطقه فراری داده است. این شرایط نگرانی‌ها را درباره شیوع وبا در میان آوارگان تشدید کرده است. به گفته کارشناسان وزارت بهداشت کنگو، مشکلات در اجرای طرح مدیریت توزیع آب آشامیدنی در کنگو نیز به نگرانی‌های موجود درباره اپیدمی وبا دامن زده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است برای اجرای برنامه‌های خود در سال ۲۰۱۷ در جمهوری دموکراتیک کنگو به ویژه طرح واکسیناسیون پانصد هزار کودک و تامین نیاز‌های درمانی و آب آشامیدنی یک میلیون و هفتصد هزار نفر که با خطر ابتلا به بیماری وبا روبرو هستند، به یکصد و بیست میلیون دلار نیاز دارد.

انتهای پیام/

خطر شیوع وبا در جمهوری کنگو

برچسب ها: آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار