مرکز مدافع حقوق فلسطینیان و حقوق بشر «القدس» اعلام کرد رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۷، صد و سی و دو ساختمان و خانه متعلق به فلسطینیان را در شهر قدس و حومه آن تخریب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز مدافع حقوق فلسطینیان و حقوق بشر، القدس که یک تشکل غیر دولتی و مقر آن در رام الله در کرانه باختری رود اردن است در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی سال گذشته ۱۳۲ ساختمان از جمله ۶۵ واحد مسکونی، ۲۰ مرکز تجاری، ۱۷ محل نگهداری دام، شش باب خانه در دست احداث، هفت اتاقک کشاورزی، چندین انبار، محل نگهداری مرکبات و چندین مزرعه را تخریب کرده است.

در این بیانیه آمده است عملیات تخریب این ساختمان‌ها باعث مهاجرت ۲۴۰ شهروند فلسطینی شده است و نیمی از این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این بیانیه، ۲۵ شهروند ساکن قدس نیز به منظور نپرداختن غرامت و هزینه سنگین تخریبی که شهرداری اسرائیلی قدس در ازای تخریب خانه‌های فلسطینیان اعمال می‌کند، خود به تخریب خانه یا ساختمان شان مجبور شدند.

مرکز القدس در این بیانیه خاطرنشان کرد مقامات اسرائیلی به سه بهانه خانه‌های فلسطینیان را تخریب می‌کنند نخست ساخت و ساز بدون مجوز است. دوم جنبه مجازاتی دارد (خانه‌هایی که مالکان آن‌ها به اجرای عملیات علیه نظامیان اسرائیلی متهم می‌شوند) و سوم به دلایل امنیتی.

انتهای پیام/

تخریب ۱۳۲ خانه فلسطینی در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار