نماینده مردم اصفهان گفت: تامین اجتماعی همیشه حیاط خلوت دولت‌ها بوده و دولت‌ها از دیگ آن برداشت کرده‌اند.

سازمان تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن کامران نماینده مردم اصفهان  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 5 دی 96) در جریان طرح سوال از ربیعی وزیر کار درباره علت عدم اجرای بیمه کارفرمایی کشاورزان گفت: در ماده ۱۰۰ بودجه سال ۹۰ مقرر شد که اگر کارگاه‌های کوچک مشکل داشته باشند، جریمه بیمه آن‌ها بخشیده شود و اگر برای کشاورزان شرایط سختی مثل سیل، زلزله و خشک‌سالی پیش آمد هم جریمه بیمه برای آن‌ها نیز در نظر گرفته شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه درباره بیمه  قالیبافان اجحاف صورت گرفته است، ادامه داد: متاسفانه زنی که پشت‌ دار می‌نشیند و قالیبافی می‌کند، اگر یک روز این کار را انجام ندهد بیمه‌اش قطع می‌شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: گویا آن‌ها شستا و انبوه شرکت‌ها را دارند که هیئت مدیره‌اش از جیب مردم حقوق نجومی می‌گیرد.

کامران با اشاره به اینکه ما قانونی داشتیم که روستاییان و عشایر با شرایط خاص با ۷۰ سال سن بتوانند بازنشسته شوند اما این قانون اجرا نمی‌شود، ادامه داد: طبق اظهارات وزیر کار  کشاورزان چهار میلیون نفر هستند اما بنده جلسه‌ای با تامین اجتماعی گذاشتم و اثبات کردم که کشاورزان ۴۰۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید کاری برای کشاورزان انجام دهید هزینه‌های تامین اجتماعی را کم کنید، خاطر نشان کرد: از وزارت کار درخواست دارم که لیست بیمه‌شدگان کشاورزان را ارائه دهد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تامین اجتماعی همیشه حیاط خلوت دولت‌ها بوده و دولت‌ها از دیگ آن برداشت کرده‌اند، اظهار کرد: سرمایه اولیه تامین اجتماعی ۳۳ هزار میلیارد تومان است که متعلق به کارگران است و اکنون به جایی رسیدیم که باید نداشتن پول در تامین اجتماعی را باور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۶
جناب اقای کامران عزیز : لطفا در خصوص بدهی دولت به (سازمان تامین اجتماعی) فکری بکنید . ما بازنشستگان تامین اجتماعی چه گناهی کرده ایم که این سازمان هیچ کاری برای ما نمی کند و فقط می گوید هر وقت دولت بدهی اش را داد ما فلان و بهمان می کنیم .
آخرین اخبار