مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: باید بودجه در زمینه پارک‌ها افزایش یابد و در رفع مشکلات دانشگاهی قدم برداشته شود.

باید بودجه خاصی در زمینه پارک های فناوری اختصاص داده شودخسرو پیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علومدر گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امروزه در عرصه نوين جهانی، اساس ثروت و اقتدار كشورها مبتنی بر دانش است. در سند چشم انداز و قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور نيز دانش بنیانی همه حركت ها، زير بنا فرض شده است و توجه به دانش در همه جوامع، جایگاهی راهبردی يافته است.

وی حضور پارک های فناورانه را در کشور مهم خواند و ادامه داد: در واقع هدف ما سرمایه گذاری و بین المللی سازی شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری داخل کشور است تا از این طریق بتوانیم بازاری برای فروش محصولات پارک ها فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد:در حال حاضر پارک های علم و فناوری دارای نقش مهمی در جهت ارتقای دانش ملی در  دانشگاه ها و تحول اقتصاد به اقتصاد دانش بنیان است.

پیری عنوان کرد: از حدود 42 پارک در سراسر کشور یکسری از پارک های ما در استان ها مستقر هستند و تعدادی هم در  درون دانشگاها مانند دانشگاه تهران،شهید بهشتی و صنعتی شریف است که نقش پارک های علم و فناوری در اقتصاد کشور به ضروت ایجاد دانشگاه های نسل سوم نقش اساسی دارد.

وی حركت به سمت اشتغال را مهم  دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این 42 پارک علم و فناوری  به عرضه محصولات دانشگاهی می پردازند در کشور ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: هدف ما از تاسیس این پارک ها ارتباط برقرار کردن میان صنعت و دانشگاه است و هدفمان این است که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این زمینه هم قدم باشند.

پیری اضافه کرد: باید بودجه در زمینه پارک ها افزایش یابد و امیدوارم این همکاری ها بیشتر و در رفع مشکلات دانشگاهی قدم برداشته شود.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری با توجه به فضای مناسبی که در اختیار دارد، می‌تواند واحدهای مرکز تحقیقات را نیز در دل خود جای دهد، به شرطی که بحث تحقیقات به سمت اهداف پارک علم و فناوری تخصصی فناوری اطلاعات هدایت شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم  ادامه داد: در همین راستا برای ایجاد زیرساخت های لازم برنامه‌ای اندیشه شده است تا از طریق سازمان برنامه بودجه، بودجه مناسبی در این زمینه برای ایجاد زیر ساخت های لازم فراهم گردد. 

پیری یادآورشد: پارک علم و فناوری ارتباطات می‌تواند در حوزه IT یک کریدور ایجاد کند تا از این طریق فناوری اطلاعات در کشور ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/

مشکلات مالی گربانگیر طرح‌های عمرانی در پارک‌های فناوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار