پلیس چین در آستانه سفر «دونالد ترامپ» به این کشور سه بازیکن یک تیم بسکتبال آمریکایی را به جرم سرقت کالا از یک فروشگاه دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ روز گذشته در حالی که فقط یک روز مانده به سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به چین، باقی مانده بود، پلیس این کشور سه بازیکن بسکتبال تیم مردان دانشگاه کالیفرنیا را در هانگژو بازداشت کرد. این تیم بسکتبال برای برگزاری یک مسابقه در روز جمعه با دیگر تیم دانشگاهی آمریکا، جورجیا تک، به شانگهای آمده بود.

بازداشت سه بسکتبالیست آمریکایی در چین یک روز پیش از سفر ترامپ

بازیکنان بازداشت شده به سرقت از یک فروشگاه معروف متهم هستند و نام آن‌ها «لی‌آنجلو بال»، «کودی ریلی» و «جیلن هیل» معرفی شده است. «بال» برادر کوچکتر یک بسکتبالیت ملی پوش در آمریکاست.

دانشگاه کالیفرنیا حاضر به ارائه توضیحی درباره بازداشت این سه بازیکن نشد. اما تعدادی از بسکتبالیست‌های تیم دانشگاه اعلام کردند آن‌ها از بازداشت هم تیمی‌های خود در هانگژو مطلع شده اند. سخنگوی تیم نیز اعلام کرد: دانشگاه در همکاری کامل با مقامات محلی است تا به موضوع رسیدگی کند. در شرایط کنونی دیگر اظهار نظری در این باره نخواهد شد.

بازداشت سه بسکتبالیست آمریکایی در چین یک روز پیش از سفر ترامپ

این بازداشت در حالی صورت گرفت که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، امروز (چهارشنبه) در پکن در پی سفر ترامپ به چین میزبان او خواهد بود و ممکن است این بازداشت در شرایط کنونی نامناسب به نظر برسد.

 

انتهای پیام/

بازداشت سه بسکتبالیست آمریکایی در چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار